Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Estudiants
La proposta d'investigació que es presenta tracta de respondre a quatre dels reptes específics que es plantegen en l'estratègia Espanyola de Ciència i Tecnologia i d'Innovació sota l'epígraf REPTE EN CANVIS I INNOVACIONS SOCIALS. L'objectiu principal es dirigeix a analitzar el paper dels factors personals, generacionals i socioculturals (tant a nivell individual com col·lectiu) en el desenvolupament del benestar i el desenvolupament laboral. La finalitat última és contribuir al creixement i a la creació d'ocupació de qualitat en el context dels canvis organitzacionals, personals i socials que estan esdevenint en les societats actuals.
La teoria de l'adaptació ha estat un dels models teòrics més utilitzats en Psicologia per entendre i estudiar el benestar subjectiu (BS) (si bé el seu ús ha estat molt limitat a la Psicologia del Treball). Aquesta teoria proposa que les persones responen als successos de l'entorn mitjançant respostes que alteren el seu nivell de BS a curt termini, però amb el temps s'adapten al seu nou entorn i tornen al seu nivell basal de BS. Així, la teoria prediu que és improbable observar canvis substancials en el BS de les persones a llarg termini.