Logo de la Universdad de Valencia Logo del portal

.

Instituto Universitario de la Creatividad e Innovaciones Educativas (IUCIE)

.

El professor Romà de la Calle, doctor honoris causa per la UJI

23/11/17

La Universitat Jaume I de Castelló ha investit doctor honoris causa al fundador de l'Institut de Creativitat i Innovacions Educatives i catedràtic d'Estètica de la Universitat de València, Romà de la Calle, en un acte en el qual també s'ha celebrat l'obertura del curs 2017/18 de l'Escola de Doctorat, així com la investidura dels 67 nous doctors i doctores per l'UJI. Ha actuat com a padrí el catedràtic d'Estètica i Teoria de les Arts i vicerector de Cultura, Wenceslao Rambla, deixeble i amic del professor Romà de la Calle. (Foto: Levante Castelló)

Cicle de conferències MEMÒRIA I PAU, organitzades per Càtedra UNESCO i ICIE

30/09/17

La Universitat de València, a través de la Càtedra UNESCO i l’Institut Universitari de la Creativitat i Innovacions Educatives, posa en marxa un cicle de conferències en setembre, octubre i novembre que abordarà les societats pacífiques i inclusives a partir de la memòria. Les ponències se celebren tots els dimarts, des del passat 19 de setembre, a les facultats de Ciències Socials i de Magisteri. El passat dia 19 s’inaugurà el Cicle de Conferències ‘Memòria i Pau – Construir societats pacífiques i inclusives a partir de la memòria’, organitzat per l’Institut Universitari de la Creativitat i Innovacions Educatives i la Càtedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament de la Universitat de València. Durant els tres pròxims mesos s’abastarà en 10 sessions el paper de la memòria en processos de pau en societats afectades per la violència. Els dimarts per la vesprada, el cicle aprofundirà i ampliarà la discussió sobre la memòria i la pau des de diverses perspectives, disciplines, pràctiques i llocs. “En un món globalitzat tenim l’oportunitat d’aprendre d’experiències alienes. Podem veure com es creen cultures globals de memòria a partir de múltiples experiències locals”, afirma Francesc Hernàndez, director de l’Institut de Creativitat i Innovacions Educatives de la Universitat de València i responsable acadèmic del cicle de conferències. El cicle s’estructura en tres blocs temàtics: discussions teoricometodològiques d’investigacions entorn de la memòria i la pau; experiències i pràctiques de (re)construcció de memòria a Llatinoamèrica; i expressions artístiques sobre la pau.

Alcoi concedei el Premi 9 d'Octubre al professor Roman de la Calle

29/09/17

L’ Ajuntament d’Alcoi ha otorgat, per unanimitat, els Premis 9 d'Octubre de l’any 2017, al catedràtic de la Universitat de València, prof. Romà de la Calle i al grup Faula Teatre. Rebran la distinció el mateix 9 d’Octubre, a la cerimònia oficial i conmemorativa, programada per a la celebració de la nostra Festa Autonòmica. La lectura del Manifiest, preceptiu d’aquesta jornada, estarà a càrreg del prof. Miquel Cruz.

Disseny façana MAAT

15/09/17

El día 3 de novembre de 2017 os esperamos en la EASD (C/ Pintor Domingo, 20, 46001. Valencia) en las VIII Jornadas Internacionales de Investigación en Educación Artística "Investigar y Educar en Diseño" organizadas por CREARI, el Instituto de Creativitat i Innovacions Educatives i EASD Escola d’Art i Superior de Disseny de València. Os animamos a presentar comunicaciones, cuya selección se hará en base a los resúmenes enviados a través del siguiente formulario de inscripción https://goo.gl/forms/gKiYgJpd6P9QbQDo1

Portada del tríptico informativo