University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Aprendre a escriure articles científics en CC. Socials i de la Salut

Target PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 12
Presential duration 12
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2024
Start date of the course 08/07/2024
End date of the course 10/07/2024
Registration start date 28/02/2024
Registration end date 13/03/2024
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 08/07/2024 09:00 08/07/2024 13:00 AULA A7 FACULTAT DE PSICOLOGIA ( CAMPUS BLASCO IBAÑEZ) Faculty of Psychology and Speech Therapy
2 09/07/2024 09:00 09/07/2024 13:00 AULA A7 FACULTAT DE PSICOLOGIA ( CAMPUS BLASCO IBAÑEZ) Faculty of Psychology and Speech Therapy
3 10/07/2024 09:00 10/07/2024 13:00 AULA A7 FACULTAT DE PSICOLOGIA ( CAMPUS BLASCO IBAÑEZ) Faculty of Psychology and Speech Therapy
Professional profile of the recipients
Investigadors (PDI) en Ciències Socials i de la Salut
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Gonzalez Roma, Vicente
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Director/a d' Institut Universitari
Ver ficha
Training objectives

Els objectius del curs són:
- aprendre a escriure articles científics empírics d'una manera eficaç, considerant el que els revisors i editors de les revistes més exigents esperen trobar en ells,
- conéixer els factors a considerar en la selecció de la revista a la qual enviarem el nostre treball,
- conéixer com funciona el procés de revisió per parells, i
- aprendre a escriure cartes de resposta a les revisions rebudes.

 

Contents

Els continguts del curs són:
1.    Per què és important?
2.    Selecció de la revista
3.    Recomanacions generals abans de començar a escriure 
4.    L'estil d'escriptura
5.    La secció “Introduction”
6.    La secció “Method”
7.    La secció “Results”
8.    La secció “Discussion”
9.    Abans d'enviar l'article
10.    El procés de revisió per parells
11.    Respondre a les revisions
12.    Després de publicar
13.    Aspectes ètics
 

Competencies to be developed

- Comunicació escrita: escriure articles científics seguint unes pautes que ajuden a produir treballs de qualitat.
- Comunicació escrita: escriure cartes de resposta a les revisions que siguen eficaces.
- Capacitat d'anàlisi: identificar l'estructura ‘oculta’ de la secció ‘Introduction’.
- Presa de decisions: conéixer, obtindre, i analitzar la informació sobre les revistes per a prendre decisions adequades.
- Capacitat crítica: identificar els problemes de treballs amb deficiències.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Assistència a classe d'un mínim del 80% de les hores lectives
Realització dels exercicis que proposarà el professor al llarg del curs.
 

Inscription