University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Codificació del discurs mitjançant el software d’anàlisi Maxqda 2020

Target PDI, PIF
Method of impartition Online asynchronous + Presential
Language Spanish
Total duration 20
Presential duration 17
Asynchronous online duration 3
Program Call 'Training and research'
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2025
Start date of the course 14/05/2025
End date of the course 22/05/2025
Registration start date 07/04/2025
Registration end date 29/04/2025
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 14/05/2025 09:30 14/05/2025 13:30 Aula 1.2 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 16/05/2025 09:30 16/05/2025 13:30 Aula 1.2 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
3 19/05/2025 09:30 19/05/2025 14:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
4 22/05/2025 09:30 22/05/2025 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Professional profile of the recipients
PDI i PIF
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Caravantes Lopez De Lerma, Gloria Maria
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
Training objectives

1. Desenvolupar el procés de construcció del mapa de disseny de la investigació
2. Elaborar diversos sistemes de categories i subcategories
3. Aprendre a utilitzar el programa d'anàlisi qualitativa Maxqda
4. Incorporar els documents d'anàlisis a Maxqda
5. Incorporar el sistema de categories i subcategories d'anàlisis
6. Elaborar el procés de codificació de la informació qualitativa
7. Aprofundir en l'exportació dels resultats a nivell descriptiu (quantitatiu)
8. Aprofundir en l'exportació dels resultats a nivell de contingut (qualitatiu)
9. Utilitzar la funcionalitat del MaxDictio
10. Utilitzar la funcionalitat del núvol de paraules
11. Conéixer les possibilitats de presentació dels resultats d'anàlisis de Maxqda

Contents

TEMA 1. Presentació del programari
CAQDAS
Maxqda
Usos i aplicació del Maxqda
Funcions
Potencialitats:
a) Sobre la base del procés d'anàlisi empírica;
b) Sobre la base de la presentació dels resultats
Limitacions
La rellevància del mapa de disseny de la investigació
TEMA 2. Procés de construcció del mapa de disseny de la investigació (explicació del procés de construcció i - Activitat pràctica individual (treball autònom)
Dificultats i aprenentatges de la pràctica individual
Activitat pràctica grupal amb els mapes de disseny de la investigació (30 min)
Presentació dels treballs grupals dels sistemes de categories i subcategories
TEMA 3. Instal·lació del programari Maxqda en els ordenadors
TEMA 4. Introducció a Maxqda
a) Incorporació de documents al programa
b) Procés d'incorporació del sistema de categories i subcategories: la codificació del discurs
TEMA 5. Procés d'anàlisi qualitativa
Activitat pràctica individual: anàlisi qualitativa
TEMA 6. Presentació dels resultats: exportació de les dades
a) Anàlisi descriptiva (quantitatiu)
MaxDictio
Gràfiques de sistemes de categories i subcategories d'anàlisis
Anàlisis per representació de les respostes
Anàlisi comparativa
Núvol de paraules
b) Anàlisi de contingut
Exportació en Excel
Núvol de paraules
Combinació de categories i subcategories d'anàlisis
Anàlisis per persona entrevistada /periòdic/grups de discussió
Anàlisi comparativa
Lliurament pràctic individual: presentació de l'anàlisi realitzada amb l'exportació del:
Sistema de categories i subcategories
Exportació en MaxDictio
Núvol de paraules
Anàlisi comparativa amb els gràfics de quadres

Competencies to be developed

•Coneix els fonaments dels programes CAQDAS
•Coneix i comprén el programari Maxqda per al desenvolupament d'anàlisi qualitativa
•Comprén el procés de codificació de la informació
•Comprén el procés d'elaboració del sistema de categories i subcategories
•Comprén la funcionalitat i incorporació de documents i sistema de categories i subcategories en el programari
•Coneix i comprén el funcionament d'anàlisi qualitativa per segments del discurs de Maxqda
•Analitza i distingeix les diferents opcions d'anàlisis i presentació dels resultats de Maxqda
•Comprén les diferents opcions d'exportació dels resultats (quantitatiu i qualitatiu)
•Coneix i distingeix les múltiples aplicabilitats de la utilització de Maxqda en diferents tècniques de recollida de la informació i diverses branques de coneixement
•Distingeix l'anàlisi dels resultats des del punt de vista quantitatiu i qualitatiu a partir de Maxqda.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
•Compliment de la normativa del SFPIE, que implica assistir a un mínim del 85% de les sessions presencials o síncrones
•Lliurament de les tasques sol·licitades per la professora

Inscription