Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Codificació del discurs mitjançant el software d’anàlisi Maxqda 2020

Destinataris PDI, PIF
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + Presencial
Llengua Castellà
Durada total 20
Durada presencial 17
Durada en línia asíncrona 3
Programa Convocatòria 'Docència i investigació'
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 14/05/2025
Data de finalització del curs 22/05/2025
Data d'inici d'inscripció 07/04/2025
Data de finalització d'inscripció 29/04/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 14/05/2025 09:30 14/05/2025 13:30 Aula 1.2 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 16/05/2025 09:30 16/05/2025 13:30 Aula 1.2 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 19/05/2025 09:30 19/05/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 22/05/2025 09:30 22/05/2025 14:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Perfil professional destinataris
PDI i PIF
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Caravantes Lopez De Lerma, Gloria Maria
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
Objectius formatius

1. Desenvolupar el procés de construcció del mapa de disseny de la investigació
2. Elaborar diversos sistemes de categories i subcategories
3. Aprendre a utilitzar el programa d'anàlisi qualitativa Maxqda
4. Incorporar els documents d'anàlisis a Maxqda
5. Incorporar el sistema de categories i subcategories d'anàlisis
6. Elaborar el procés de codificació de la informació qualitativa
7. Aprofundir en l'exportació dels resultats a nivell descriptiu (quantitatiu)
8. Aprofundir en l'exportació dels resultats a nivell de contingut (qualitatiu)
9. Utilitzar la funcionalitat del MaxDictio
10. Utilitzar la funcionalitat del núvol de paraules
11. Conéixer les possibilitats de presentació dels resultats d'anàlisis de Maxqda

Continguts

TEMA 1. Presentació del programari
CAQDAS
Maxqda
Usos i aplicació del Maxqda
Funcions
Potencialitats:
a) Sobre la base del procés d'anàlisi empírica;
b) Sobre la base de la presentació dels resultats
Limitacions
La rellevància del mapa de disseny de la investigació
TEMA 2. Procés de construcció del mapa de disseny de la investigació (explicació del procés de construcció i - Activitat pràctica individual (treball autònom)
Dificultats i aprenentatges de la pràctica individual
Activitat pràctica grupal amb els mapes de disseny de la investigació (30 min)
Presentació dels treballs grupals dels sistemes de categories i subcategories
TEMA 3. Instal·lació del programari Maxqda en els ordenadors
TEMA 4. Introducció a Maxqda
a) Incorporació de documents al programa
b) Procés d'incorporació del sistema de categories i subcategories: la codificació del discurs
TEMA 5. Procés d'anàlisi qualitativa
Activitat pràctica individual: anàlisi qualitativa
TEMA 6. Presentació dels resultats: exportació de les dades
a) Anàlisi descriptiva (quantitatiu)
MaxDictio
Gràfiques de sistemes de categories i subcategories d'anàlisis
Anàlisis per representació de les respostes
Anàlisi comparativa
Núvol de paraules
b) Anàlisi de contingut
Exportació en Excel
Núvol de paraules
Combinació de categories i subcategories d'anàlisis
Anàlisis per persona entrevistada /periòdic/grups de discussió
Anàlisi comparativa
Lliurament pràctic individual: presentació de l'anàlisi realitzada amb l'exportació del:
Sistema de categories i subcategories
Exportació en MaxDictio
Núvol de paraules
Anàlisi comparativa amb els gràfics de quadres

Competències que es desenvoluparan

•Coneix els fonaments dels programes CAQDAS
•Coneix i comprén el programari Maxqda per al desenvolupament d'anàlisi qualitativa
•Comprén el procés de codificació de la informació
•Comprén el procés d'elaboració del sistema de categories i subcategories
•Comprén la funcionalitat i incorporació de documents i sistema de categories i subcategories en el programari
•Coneix i comprén el funcionament d'anàlisi qualitativa per segments del discurs de Maxqda
•Analitza i distingeix les diferents opcions d'anàlisis i presentació dels resultats de Maxqda
•Comprén les diferents opcions d'exportació dels resultats (quantitatiu i qualitatiu)
•Coneix i distingeix les múltiples aplicabilitats de la utilització de Maxqda en diferents tècniques de recollida de la informació i diverses branques de coneixement
•Distingeix l'anàlisi dels resultats des del punt de vista quantitatiu i qualitatiu a partir de Maxqda.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
•Compliment de la normativa del SFPIE, que implica assistir a un mínim del 85% de les sessions presencials o síncrones
•Lliurament de les tasques sol·licitades per la professora

Inscripció