University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

De la igualtat a la diversitat, una aproximació en l’àmbit universitari

Target PAS, PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 15
Presential duration 15
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2024
Start date of the course 06/05/2024
End date of the course 15/05/2024
Registration start date 28/02/2024
Registration end date 13/03/2024
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 06/05/2024 09:00 06/05/2024 12:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 07/05/2024 10:00 07/05/2024 13:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
3 09/05/2024 10:00 09/05/2024 13:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
4 13/05/2024 09:00 13/05/2024 12:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
5 15/05/2024 10:00 15/05/2024 13:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

 

UV Faculty
  • Lopez Frances, Inmaculada
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
Ver ficha
  • Mut Montalva, Elena
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Dega/Degana / Director/a Ets
Ver ficha
  • Gil Quintana, Javier
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
  • Ramos Tolosa, Jorge
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
Training objectives

El compromís del reconeixement de la diversitat constitueix una aposta ferma i una prioritat per a la Universitat de València. Per aquesta raó es vol dotar el personal d’administració i serveis i professorat de la Universitat de València de competències, habilitats i estratègies per al reconeixement i el respecte de les diversitats a través d’aquest curs de formació, que compleix els objectius específics següents:
- Facilitar la reflexió sobre els propis prejudicis, estereotips i actituds interioritzades en relació amb el gènere, les orientacions sexuals diverses, les diferents identitats i cultures; així com dotar de coneixements i consciènciar sobre aquestes realitats.
- Oferir estratègies i recursos en relació amb aquests temes d’aplicabilitat en l’àmbit universitari.
- Dotar d’instruments per al desenvolupament i la implantació de les normatives vigents: llei trans autonómica; llei LGTBI autonómica; estratègies de la GVA; protocols i procediments universitaris; etc.

Contents

• Sessió 1. Introducció a la diversitat afectivosexual, de gènere i familiar – Inmaculada López
• Sessió 2. Introducció a la diversitat ètnicocultural i religiosa – Jorge Ramos
• Sessió 3. Presentació del Diagnòstic sobre diversitats de la UV (1a i 2a fase) – Elena Mut
• Sessió 4. La diversitat en l’esport i la Guia d’esport inclusiu de la UV – Javier Gil Quintana
• Sessió 5. Iniciativa diversitats i els recursos universitaris en matèria de diversitat – Gonzalo

Competencies to be developed

- Formació i sensibilització en matèria de diversitat afectivosexual i de gènere, ètnicocultural, religiosa i familiar.
- Instruments per a l’aplicació efectiva i sense discriminació de la normativa administrativa aplicable (Llei 8/2017, de 7 d’abril, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l’expressió de gènere a la Comunitat Valenciana; LIei 23/2018, de 29 de novembre, de la Generalitat, d’igualtat de les persones LGTBI; Estratègies de la Generalitat Valenciana en matèria de diversitat; entre altres).
- Coneixements de la realitat i els recursos universitaris disponibles en matèria de diversitat.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Sessions presencials dinàmiques, amb teoria i pràctica sobre el tema i treball en grup.
Assistència, com a mínim, al 80% de les hores.

Inscription