University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Docència amb Moodle. Des del nivell inicial als recursos més nous

Target PDI
Method of impartition Online asynchronous + Online synchronous
Language Spanish
Total duration 18
Synchronous online duration 10
Asynchronous online duration 8
Program PAD
Training modality Course
Academic course 2021-2022
Edition 01
Training plan year 2022
Start date of the course 15/07/2022
End date of the course 21/07/2022
Registration start date 09/05/2022
Registration end date 13/05/2022
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 15/07/2022 11:00 15/07/2022 13:00 Online
2 18/07/2022 11:00 18/07/2022 13:00 Online
3 19/07/2022 11:00 19/07/2022 13:00 Online
4 20/07/2022 11:00 20/07/2022 13:00 Online
5 21/07/2022 11:00 21/07/2022 13:00 Online
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Menescardi Royuela, Cristina
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
Training objectives

Adquirir els coneixements necessaris per a poder utilitzar l'aula virtual per a vaig impartir formació a distància o com a complement a la formació presencial.
•    Saber organitzar els continguts d'un curs, utilitzant adequadament els recursos i activitats disponibles en *Moodle, des d'un nivell inicial a un nivell avançat.
•    Saber aplicar els mòduls de comunicació i col·laboratius amb la finalitat de promoure i dinamitzar la participació de l'alumnat.
•    Introduir a la persona assistent en els coneixements i creació d'activitats avançades de l'aula virtual que li faciliten un major i millor ús i administració de *Moodle per a l'ensenyament i avaluació en línia.
•    Aprendre a utilitzar correctament les eines d'avaluació i qualificació.
•    Saber exportar la informació de les qualificacions a les Actes d'Avaluació.
•    Conéixer les possibilitats de restauració de recursos.
 

Contents

Característiques dels entorns virtuals d'aprenentatge.
•    Navegació per la interfície de Moodle.
•    Edició d'un curs.
•    Creació de recursos i activitats nivell inicial
•    Qüestionaris
•    Feedback
•    Etiquetes
•    Arxius
•    Carpetes
•    Consultes
•    Realització d'activitats nivell avançat: 
•    Programador d'activitats a l'aula virtual.
•    Contingut interactiu i audiovial: H5P i Edumedia
•    Contingut col·laboratiu: Wiki i Fòrum
•    Inclusió d'un Paquet Scorm amb els continguts del curs a l'aula virtual
•    Gestió de les qualificacions en Moodle. El qualificador o llibre de qualificacions
•    Categories
•    Ítems de qualificació
•    Càlcul de les qualificacions
•    Altres mètodes de qualificació
•    Rúbriques
•    Escales
•    Còpies de seguretat i restauració.
 

Competencies to be developed

Capacitar al professorat per a poder administrar, crear activitats diverses i qualificar dins un entorn virtual d'ensenyament-aprenentatge.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
•    Assistència almenys del 85% de les sessions síncrones.
•    Realització de les tasques proposades de manera asíncrona. Realització d'una tasca final.
 

Inscription