Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Docència amb Moodle. Des del nivell inicial als recursos més nous

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 18
Durada en línia síncrona 10
Durada en línia asíncrona 8
Programa PAD
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2021-2022
Edició 01
Any del pla de formació 2022
Data d'inici del curs 15/07/2022
Data de finalització del curs 21/07/2022
Data d'inici d'inscripció 09/05/2022
Data de finalització d'inscripció 13/05/2022
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 15/07/2022 11:00 15/07/2022 13:00 En línia
2 18/07/2022 11:00 18/07/2022 13:00 En línia
3 19/07/2022 11:00 19/07/2022 13:00 En línia
4 20/07/2022 11:00 20/07/2022 13:00 En línia
5 21/07/2022 11:00 21/07/2022 13:00 En línia
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Menescardi Royuela, Cristina
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
Ver ficha
Objectius formatius

Adquirir els coneixements necessaris per a poder utilitzar l'aula virtual per a vaig impartir formació a distància o com a complement a la formació presencial.
•    Saber organitzar els continguts d'un curs, utilitzant adequadament els recursos i activitats disponibles en *Moodle, des d'un nivell inicial a un nivell avançat.
•    Saber aplicar els mòduls de comunicació i col·laboratius amb la finalitat de promoure i dinamitzar la participació de l'alumnat.
•    Introduir a la persona assistent en els coneixements i creació d'activitats avançades de l'aula virtual que li faciliten un major i millor ús i administració de *Moodle per a l'ensenyament i avaluació en línia.
•    Aprendre a utilitzar correctament les eines d'avaluació i qualificació.
•    Saber exportar la informació de les qualificacions a les Actes d'Avaluació.
•    Conéixer les possibilitats de restauració de recursos.
 

Continguts

Característiques dels entorns virtuals d'aprenentatge.
•    Navegació per la interfície de Moodle.
•    Edició d'un curs.
•    Creació de recursos i activitats nivell inicial
•    Qüestionaris
•    Feedback
•    Etiquetes
•    Arxius
•    Carpetes
•    Consultes
•    Realització d'activitats nivell avançat: 
•    Programador d'activitats a l'aula virtual.
•    Contingut interactiu i audiovial: H5P i Edumedia
•    Contingut col·laboratiu: Wiki i Fòrum
•    Inclusió d'un Paquet Scorm amb els continguts del curs a l'aula virtual
•    Gestió de les qualificacions en Moodle. El qualificador o llibre de qualificacions
•    Categories
•    Ítems de qualificació
•    Càlcul de les qualificacions
•    Altres mètodes de qualificació
•    Rúbriques
•    Escales
•    Còpies de seguretat i restauració.
 

Competències que es desenvoluparan

Capacitar al professorat per a poder administrar, crear activitats diverses i qualificar dins un entorn virtual d'ensenyament-aprenentatge.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
•    Assistència almenys del 85% de les sessions síncrones.
•    Realització de les tasques proposades de manera asíncrona. Realització d'una tasca final.
 

Inscripció