University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Eines en línia per a l’aprenentatge tecnocooperatiu

Target PDI
Method of impartition Online synchronous
Language Spanish
Total duration 6
Synchronous online duration 6
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2021-2022
Edition 01
Training plan year 2022
Start date of the course 06/06/2022
End date of the course 08/06/2022
Registration start date 16/02/2022
Registration end date 07/03/2022
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 06/06/2022 10:00 06/06/2022 13:00 Online
2 08/06/2022 10:00 08/06/2022 13:00 Online
Professional profile of the recipients
PDI de la Universitat de València interessat a conéixer eines per a la inclusió de metodologies docents cooperatives variades per a la docència semipresencial/en línia.
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
  • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Non-UV faculty

Juan Miguel Ribera Puchades

Doctor en Matemàtiques i professor titular interí de l'àrea de didàctica de la matemàtica del departament de Matemàtiques de la Universitat de La Rioja i Director Acadèmic de Formació del Professorat i Innovació Docent.

Investigador en l'ús de vídeos per a la docència.

Training objectives

El curs pretén facilitar als assistents estructures cooperatives que puguen ser portades a l’aula, amb especial atenció a aquelles que permeten l’ús d’ordinadors o dispositius mòbils.

Contents
  • L’aprenentatge cooperatiu.
  • Estructures cooperatives per a una activitat/sessió i estructures cooperatives per a un projecte/tema/semestre.
  • Elements TIC en la metodologia cooperativa.
  • L’avaluació de l’aprenentatge dels estudiants en les activitats realitzades mitjançant una metodologia cooperativa.

En tots els continguts es posa l’èmfasi especialment a les eines per a la docència en línia.

Competencies to be developed

Conèixer estructures cooperatives que puguen ser aplicades en la docència (presencial i en línia), especialment les que permeten l’ús de dispositius mòbils.

Diferenciar entre aprenentatge col·laboratiu i aprenentatge cooperatiu. Conèixer els avantatges i els desavantatges de cada un d’aquests aprenentatges.

Dissenyar i avaluar activitats basades en una metodologia cooperativa.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

S'avaluarà la participació activa en el taller mitjançant l'elaboració d'un vídeo curt sobre una activitat cooperativa per a la docència universitària.

Visualització del 100% dels continguts i superació de les proves d'avaluació fixades.

Assistència, com a mínim, al 85% del total de les hores síncrones o presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

Inscription