Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Eines en línia per a l’aprenentatge tecnocooperatiu

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 6
Durada en línia síncrona 6
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2021-2022
Edició 01
Any del pla de formació 2022
Data d'inici del curs 06/06/2022
Data de finalització del curs 08/06/2022
Data d'inici d'inscripció 16/02/2022
Data de finalització d'inscripció 07/03/2022
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 06/06/2022 10:00 06/06/2022 13:00 En línia
2 08/06/2022 10:00 08/06/2022 13:00 En línia
Perfil professional destinataris
PDI de la Universitat de València interessat a conéixer eines per a la inclusió de metodologies docents cooperatives variades per a la docència semipresencial/en línia.
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
  • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Professorat no UV

Juan Miguel Ribera Puchades

Doctor en Matemàtiques i professor titular interí de l'àrea de didàctica de la matemàtica del departament de Matemàtiques de la Universitat de La Rioja i Director Acadèmic de Formació del Professorat i Innovació Docent.

Investigador en l'ús de vídeos per a la docència.

Objectius formatius

El curs pretén facilitar als assistents estructures cooperatives que puguen ser portades a l’aula, amb especial atenció a aquelles que permeten l’ús d’ordinadors o dispositius mòbils.

Continguts
  • L’aprenentatge cooperatiu.
  • Estructures cooperatives per a una activitat/sessió i estructures cooperatives per a un projecte/tema/semestre.
  • Elements TIC en la metodologia cooperativa.
  • L’avaluació de l’aprenentatge dels estudiants en les activitats realitzades mitjançant una metodologia cooperativa.

En tots els continguts es posa l’èmfasi especialment a les eines per a la docència en línia.

Competències que es desenvoluparan

Conèixer estructures cooperatives que puguen ser aplicades en la docència (presencial i en línia), especialment les que permeten l’ús de dispositius mòbils.

Diferenciar entre aprenentatge col·laboratiu i aprenentatge cooperatiu. Conèixer els avantatges i els desavantatges de cada un d’aquests aprenentatges.

Dissenyar i avaluar activitats basades en una metodologia cooperativa.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

S'avaluarà la participació activa en el taller mitjançant l'elaboració d'un vídeo curt sobre una activitat cooperativa per a la docència universitària.

Visualització del 100% dels continguts i superació de les proves d'avaluació fixades.

Assistència, com a mínim, al 85% del total de les hores síncrones o presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

Inscripció