Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 30/05/2022 00:00 | 30/05/2022 00:00 | Online | |
2 | 01/06/2022 09:30 | 01/06/2022 12:30 | Online | |
3 | 03/06/2022 00:00 | 03/06/2022 00:00 | Online |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Ruben Comas-Forgas
Doctor europeu en Ciències de l’Educació per la Universitat de les Illes Balears (UIB). Actualment és professor del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicopedagogia a la UIB. Ha estat investigador visitant en diversos centres internacionals (University of East Anglia, Liverpool John Moores University, Panteion University of Social and Political Sciences, i Universidad Autónoma de Yucatán) i compta amb dos sexennis de recerca (2007-2012 i 2013-2018).
Centra la seua recerca en l’àmbit de la integritat acadèmica, la documentació i la comunicació científica
• Descriure i analitzar les males pràctiques en l’organització de congressos científics i en els processos editorials de les revistes predadores que demostren un comportament desviat o no estàndard amb la intenció de contribuir a la seua detecció per part dels científics.
• Identificar i descriure les seues característiques i estratègies de captació de “clients”.
• Descriure i analitzar les conseqüències que es deriven de participar en aquests esdeveniments científics i publicar manuscrits en aquestes revistes.
- Reflexionar sobre les circumstàncies que han transformat el món de la publicació acadèmica i científica. La conjunció de la Ciència Oberta (Open Access) i el fenomen de “publish or perish” en l’àmbit acadèmic.
- Augmentar la sensibilització cap a la identificació de conductes qüestionables en l’àmbit de la comunicació i publicació científica.
- Conscienciar el professorat de la importància de respectar el valor de la integritat en les publicacions.
Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.
"Aquesta formació forma part del projecte d’I+D+i “La integridad académica entre el alumnado de postgrado: aproximación empírica y propuestas de intervención" (ajuda RTI2018-098314-B-I00 finançada per MCIN/ AEI/10.13039/501100011033/ i FEDER “Una manera de hacer Europa”)"