University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Homes nous. Desmuntant la masculinitat tòxica en l’àmbit universitari

Target PAS, PDI
Method of impartition Online asynchronous + Online synchronous
Language Spanish
Total duration 15
Synchronous online duration 4
Asynchronous online duration 11
Program Continuing education
Training modality Course
Period 2nd semester
Academic course 2020-2021
Edition 01
Training plan year 2021
Start date of the course 01/03/2021
End date of the course 29/03/2021
Registration start date 16/12/2020
Registration end date 21/12/2020
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 01/03/2021 16:00 01/03/2021 17:00 Online
2 08/03/2021 16:00 08/03/2021 17:00 Online
3 22/03/2021 16:00 22/03/2021 17:00 Online
4 29/03/2021 16:00 29/03/2021 17:00 Online
Professional profile of the recipients
PAS i PDI de la Universitat de València
UV Faculty
  • Rodriguez Del Pino, Juan Antonio
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
Training objectives

Conscienciar sobre els privilegis i els lligams del mandat patriarcal existent entre els homes.

Fomentar estructures de canvi entre els homes en tots els àmbits universitaris cap a formes de relació amb les dones (i qualsevol expressió de la diversitat) més igualitàries.

Promoure models diferents de ser home en la societat en general, i en l'àmbit universitari en particular.

Contents

1. Conceptes: Gènere, Igualtat i Masculinitats

Masculinitats. Alguns referents.

2. Socialització, homes i gènere

Estereotips, socialització i educació de gènere.

3. Machisme en la societat actual

Micromasclismes i postmasclismes.

4. ¿Què podem fer els homes per la igualtat?

10 accions concretes per a unes masculinitats més saludables.

Competencies to be developed

1. Pensament sistèmic

  • Entendre les interconnexions entre les causes dels fenòmens, problemes i conseqüències.

2. Anticipació

  • Comprendre múltiples escenaris futurs, sabent diferenciar entre escenaris probables i el desitjable.
  • Preveu possibles impactes derivats de les accions.

3. Normativa

  • Generar criteris ètics per a desemmascarar les desigualtats que es perpetuen entre les persones.

4. Resolució de problemes

  • Donar respostes ètiques a les necessitats detectades i-o expressades per les persones.
Criteria and procedure for evaluation of the activity

Realització de dues activitats pràctiques.

Participació en els fòrums.

Realització d'un exercici final.

Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades

Last modification 21/09/2021