University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Investigació qualitativa: definir la pregunta d'investigació i una estratègia metodològica general coherent

Target PDI, PIF
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 12
Presential duration 12
Program Call 'Training and research'
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2025
Start date of the course 13/06/2025
End date of the course 20/06/2025
Registration start date 07/04/2025
Registration end date 29/04/2025
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 13/06/2025 10:00 13/06/2025 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 17/06/2025 10:00 17/06/2025 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
3 20/06/2025 10:00 20/06/2025 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Belda Miquel, Sergio
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Coordinador/a Curs
  • Cap de Seccio-Servei
  • Cap d'Iniciatives - Vicerectorat de Sostenibilitat, Cooperacio i Vida Saludable
Ver ficha
Training objectives

- Identificar i relacionar els diferents aspectes i fases d'un procés de recerca que té un component qualitatiu.
- Formular la pregunta de recerca, a partir de la reflexió sobre la motivació, el problema o objecte de recerca i el tipus d'estudi que s'abordarà.
- Relacionar la pregunta amb el paradigma de recerca i el marc teòric a emprar.
- Identificar, a partir de la pregunta, les decisions clau que prenem en el disseny general d'una recerca amb un component qualitatiu, incloent-hi la relació entre components qualitatius i quantitatius.
- Oferir elements per a prendre aquestes les decisions de l'estratègia general d'una manera reflexiva.
- Aplicar tot l'anterior a les recerques en curs o que puguin realitzar les persones assistents.

Contents

 Aspectes i fases en el disseny de recerca qualitativa.
- Punt de partida: la motivació de la recerca. Delimitar el problema o objecte.
- Els tipus d'estudi.
- Construir la pregunta de recerca considerant el problema i el tipus d'estudi.
- Principals paradigmes de recerca. Revisar la pregunta per a alinear-la amb el paradigma.
- Teories, conceptes i marc teòric. El marc teòric de la meva recerca. Revisar la pregunta considerant el marc teòric.
- Definició de l'estratègia metodològica general i presa de decisions clau a partir de la pregunta de recerca:
o Eleccions sobre forma de l'estudi; ús de metodologia qualitativa, quantitativa o de mètodes mixtos; ús d'estratègia deductiva i/o inductiva.
o Identificació d'unitats d'anàlisis.
o Tècniques de recollida d'informació. Possibles estratègies de triangulació. Nivells de participació.
o Definició d'estratègia general de processament i anàlisi de dades
- De manera transversal: la coherència entre tots els aspectes i parts del disseny

Competencies to be developed

Al final del curs l'alumnat serà capaç de:
- Identificar els principals aspectes a tenir en compte en el disseny i execució d'una recerca qualitativa.
- Formular de manera raonada preguntes de recerca coherents amb el conjunt d'aspectes de la recerca.
- Prendre decisions generals raonades i consistents en el disseny inicial de la recerca.
Analitzar críticament el disseny d'una recerca qualitativa des del punt de vista de la seva coherència.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

 

Per a obtenir la certificació final cal obtenir la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complert els criteris d'avaluació següents:
• Assistència amb participació activa a almenys un 85% del temps del curs.
• Lliurament de la tasca final sobre aspectes clau de disseny d'una recerca qualitativa, que es treballarà en part durant les sessions presencials

Inscription