University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

La recerca qualitativa en Ciències Socials i Humanitats: Introduccióde NVivo per a l'anàlisi

Target PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 12
Presential duration 12
Program Call 'Training and research'
Training modality Course
Period 1st semester
Academic course 2021-2022
Edition 02
Training plan year 2021
Start date of the course 03/12/2021
End date of the course 17/12/2021
Registration start date 10/05/2021
Registration end date 14/05/2021
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 03/12/2021 10:00 03/12/2021 14:00 Aula 2.1 SFPIE
2 10/12/2021 10:00 10/12/2021 14:00 Aula 2.1 SFPIE
3 17/12/2021 10:00 17/12/2021 14:00 Aula 2.1 SFPIE
6 03/11/2021 15:30 03/11/2021 17:30
UV Faculty
  • Aleixos Borras, Maria Inmaculada
  • PI-Invest Doct Uv Senior
Ver ficha
Training objectives
  • Reflexionar sobre la complexitat de la gestió i anàlisi de les dades no estructurades.
  • Reconèixer la importància de la gestió i l'anàlisis eficients dels recursos en recerca qualitativa.
  • Conèixer les funcionalitats bàsiques de NVivo per a la gestió i anàlisi de la bibliografia i dades/fonts.
Contents
  • Característiques i funcionalitats de NVivo
  • Creació d'un projecte
  • Diferents vistes
  • Tipus d'arxius i importació d'arxius (pdfs, xarxes socials, imatges,àudios, etc.)
  • Tipus de cerques. Quan utilitzar les unes o les altres.
  • Codis
  • Casos
  • 'Memos'
  • Vincles
  • Codificació de recursos
  • Eines de visualització
  • Matrius de marc de treball
  • Matrius de codificació
Competencies to be developed
  • Conèixer com el programari CAQDAS (Computer-Aided Qualitative Data Analysis) pot fer més eficient l'anàlisi de fonts/dades en recerques qualitatives.
Criteria and procedure for evaluation of the activity

Per a obtenir la certificació final cal obtenir la qualificació “Apte” en el curs ypor tant ha d'haver complert els criteris d'avaluació següents:

  • Assistència almenys del 85% de les sessions.
  • Participació activa durant la sessió.
  • Lliurament d'una sèrie de tasques que s'aniran demanant al llarg del curs.