University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

La triangulació entre mètodes i tècniquesen les recerques científiques

Target PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 10
Presential duration 10
Program Call 'Training and research'
Training modality Course
Period 2nd semester
Academic course 2020-2021
Edition 01
Training plan year 2021
Start date of the course 22/06/2021
End date of the course 29/06/2021
Registration start date 10/05/2021
Registration end date 14/05/2021
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 22/06/2021 15:30 22/06/2021 20:30 Aula 1.1 SFPIE
2 29/06/2021 15:30 29/06/2021 20:30 Aula 1.1 SFPIE
UV Faculty
  • Navarro Perez, Jose Javier
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a de Servei General
Ver ficha
Training objectives
  • Conèixer els tipus de triangulació existent.
  • Aprofundir en els paradigmes metodològics qualitatiu i quantitatiu per a des d'aquests avançar planificar processos empírics convergents.
  • Adquirir competències en l'ús de mètodes i tècniques per a triangular processos empírics a fi d'incrementar la fiabilitat i validesa de resultats.
  • Dotar d'estratègies per a avançar processos de recerca d'acord amb els objectius / hipòtesis inicials.
  • Afavorir l'escolta comprensiva i la participació dinàmica sobre la construcció en diferents òptiques de recerca, a través de l'exposició de les línies de recerca que desenvolupa o ha desenvolupat cada assistent al seminari.
Contents
  • Exposició individual de la línia de recerca o projecte en execució sobre la qual es treballarà durant les dues sessions (aportació individual de cada inscrit)
  • Concepte de Triangulació
  • Tipus:
    • Teòrica
    • De Fonts de Dades
    • D'Investigador
    • De Mètode: ús de tècniques apropiades
    • Múltiple
  • Febleses i fortaleses de la Triangulació
  • Errors comuns en el seu ús
  • Aplicació de la triangulació interdisciplinària
  • Exercicis pràctics per a la seva implementació
  • Exposició d'exercicis amb i propostes de triangulació
Competencies to be developed

En finalitzar l'acció formativa, els alumnes seran capaços de:

  • Triar tècniques adequades per a afrontar recerques científiques.
  • Adequar els objectius / hipòtesis en la triangulació.
  • Implementar processos de triangulació de qualsevol tipus.
  • Incrementar competències per a la planificació de l'ús de tècniques en el treball de camp.
  • Evitar usos inadequats en la triangulació.
  • Entrenar l'escolta activa i la crítica constructiva
Criteria and procedure for evaluation of the activity
  • Assistència al 85% de les sessions presencials
  • Participació activa durant les dues sessions i realització / exposició de l'exercici de triangulació
  • És necessària la participació activa de l'alumnat inscrit, tant en l'exposició de la recerca que està desenvolupant, com en els exercicis a desenvolupar en la segona sessió.
  • Exposició inicial dels diferents processos empírics en els quals es participa o s'ha participat i, posteriorment, en la segona sessió, s'exposarà oralment els exercicis pràctics que mostren la competència per triangular en les seves diferents tipologies.