Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

La triangulació entre mètodes i tècniquesen les recerques científiques

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 10
Durada presencial 10
Programa Convocatòria 'Docència i investigació'
Modalitat formativa Curs
Període 2on semestre
Curs acadèmic 2020-2021
Edició 01
Any del pla de formació 2021
Data d'inici del curs 22/06/2021
Data de finalització del curs 29/06/2021
Data d'inici d'inscripció 10/05/2021
Data de finalització d'inscripció 14/05/2021
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 22/06/2021 15:30 22/06/2021 20:30 Aula 1.1 SFPIE
2 29/06/2021 15:30 29/06/2021 20:30 Aula 1.1 SFPIE
Professorat UV
  • Navarro Perez, Jose Javier
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a de Servei General
Ver ficha
Objectius formatius
  • Conèixer els tipus de triangulació existent.
  • Aprofundir en els paradigmes metodològics qualitatiu i quantitatiu per a des d'aquests avançar planificar processos empírics convergents.
  • Adquirir competències en l'ús de mètodes i tècniques per a triangular processos empírics a fi d'incrementar la fiabilitat i validesa de resultats.
  • Dotar d'estratègies per a avançar processos de recerca d'acord amb els objectius / hipòtesis inicials.
  • Afavorir l'escolta comprensiva i la participació dinàmica sobre la construcció en diferents òptiques de recerca, a través de l'exposició de les línies de recerca que desenvolupa o ha desenvolupat cada assistent al seminari.
Continguts
  • Exposició individual de la línia de recerca o projecte en execució sobre la qual es treballarà durant les dues sessions (aportació individual de cada inscrit)
  • Concepte de Triangulació
  • Tipus:
    • Teòrica
    • De Fonts de Dades
    • D'Investigador
    • De Mètode: ús de tècniques apropiades
    • Múltiple
  • Febleses i fortaleses de la Triangulació
  • Errors comuns en el seu ús
  • Aplicació de la triangulació interdisciplinària
  • Exercicis pràctics per a la seva implementació
  • Exposició d'exercicis amb i propostes de triangulació
Competències que es desenvoluparan

En finalitzar l'acció formativa, els alumnes seran capaços de:

  • Triar tècniques adequades per a afrontar recerques científiques.
  • Adequar els objectius / hipòtesis en la triangulació.
  • Implementar processos de triangulació de qualsevol tipus.
  • Incrementar competències per a la planificació de l'ús de tècniques en el treball de camp.
  • Evitar usos inadequats en la triangulació.
  • Entrenar l'escolta activa i la crítica constructiva
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat
  • Assistència al 85% de les sessions presencials
  • Participació activa durant les dues sessions i realització / exposició de l'exercici de triangulació
  • És necessària la participació activa de l'alumnat inscrit, tant en l'exposició de la recerca que està desenvolupant, com en els exercicis a desenvolupar en la segona sessió.
  • Exposició inicial dels diferents processos empírics en els quals es participa o s'ha participat i, posteriorment, en la segona sessió, s'exposarà oralment els exercicis pràctics que mostren la competència per triangular en les seves diferents tipologies.