University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Metodologies docents d’innovació educativa a la universitat

Target PDI
Method of impartition Online asynchronous + Presential
Language Spanish
Total duration 38
Presential duration 8
Asynchronous online duration 30
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2021-2022
Edition 01
Training plan year 2022
Start date of the course 29/06/2022
End date of the course 10/07/2022
Registration start date 16/02/2022
Registration end date 07/03/2022
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 29/06/2022 09:30 29/06/2022 13:30 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 30/06/2022 09:30 30/06/2022 13:30 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Sahuquillo Mateo, Piedad
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Ramos Santana, Genoveva
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
Training objectives

Donar a conéixer les potencialitats de cada una de les següents metodologies per a treballar en el procés d'ensenyança-aprenentatge dels/les estudiants universitaris/es. Aprenentatge Cooperatiu. Aprenentatge Basat en Problemes (ABP). Aprenentatge per Servici (APs).
Ensenyar a aplicar estes metodologies docents en el context d'ensenyança-aprenentatge universitari, en distintes titulacions.
Dissenyar una proposta personal d'aplicació d'alguna de les metodologies treballades en el context específic d'una matèria.

Contents

L'aprenentatge com a objecte bàsic de l'Educació Superior: concepte d'aprenentatge, concepcions actuals, l'aprenentatge per competències. La metodologia com a competència docent: la importància de la selecció del mètode. Els grans mètodes orientats a l'ensenyança i aprenentatges actius: aprenentatge cooperatiu, aprenentatge per projectes (aprenentatge per servicis), aprenentatge basat en problemes. Algunes condicions que garantixen la utilització de metodologies actives

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Es plantejaran uns exercicis que cal resoldre durant el curs i es farà una prova al final del curs.
Assistència al 85% de
les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la
superació de les proves d'avaluació fixades.

Inscription