Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Metodologies docents d’innovació educativa a la universitat

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + Presencial
Llengua Castellà
Durada total 38
Durada presencial 8
Durada en línia asíncrona 30
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2021-2022
Edició 01
Any del pla de formació 2022
Data d'inici del curs 29/06/2022
Data de finalització del curs 10/07/2022
Data d'inici d'inscripció 16/02/2022
Data de finalització d'inscripció 07/03/2022
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 29/06/2022 09:30 29/06/2022 13:30 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 30/06/2022 09:30 30/06/2022 13:30 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Sahuquillo Mateo, Piedad
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Ramos Santana, Genoveva
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
Objectius formatius

Donar a conéixer les potencialitats de cada una de les següents metodologies per a treballar en el procés d'ensenyança-aprenentatge dels/les estudiants universitaris/es. Aprenentatge Cooperatiu. Aprenentatge Basat en Problemes (ABP). Aprenentatge per Servici (APs).
Ensenyar a aplicar estes metodologies docents en el context d'ensenyança-aprenentatge universitari, en distintes titulacions.
Dissenyar una proposta personal d'aplicació d'alguna de les metodologies treballades en el context específic d'una matèria.

Continguts

L'aprenentatge com a objecte bàsic de l'Educació Superior: concepte d'aprenentatge, concepcions actuals, l'aprenentatge per competències. La metodologia com a competència docent: la importància de la selecció del mètode. Els grans mètodes orientats a l'ensenyança i aprenentatges actius: aprenentatge cooperatiu, aprenentatge per projectes (aprenentatge per servicis), aprenentatge basat en problemes. Algunes condicions que garantixen la utilització de metodologies actives

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Es plantejaran uns exercicis que cal resoldre durant el curs i es farà una prova al final del curs.
Assistència al 85% de
les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la
superació de les proves d'avaluació fixades.

Inscripció