University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Organitza’t amb eficàcia: aprèn a alliberar-te de l’estrès

Target PAS
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 15
Presential duration 15
Synchronous online duration 0
Asynchronous online duration 0
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2023-2024
Edition 01
Training plan year 2024
Start date of the course 07/05/2024
End date of the course 20/05/2024
Registration start date 28/02/2024
Registration end date 13/03/2024
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 07/05/2024 09:30 07/05/2024 12:30 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 14/05/2024 09:30 14/05/2024 13:30 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
3 15/05/2024 09:30 15/05/2024 13:30 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
4 20/05/2024 09:30 20/05/2024 13:30 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
  • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
UV Faculty
  • Salas Vallina, Andres
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a Titulacio Master Oficial
  • Cap de Seccio-Servei
  • Cap Iniciatives del Pla Estrategic
Ver ficha
Training objectives
  • Millorar el coneixement de l’alumne sobre el temps com a recurs, les seues peculiars característiques i la seua valoració.
  • Introduir els conceptes de missió, rols i principis, com a part d’un tot
  • Proporcionar les eines necessàries per a realitzar una planificació adequada seguint cadascuna de les seues fases.
  • Conèixer i aplicar criteris per a establir prioritats en la realització d’activitats.
  • Formalitzar un programa d'activitats setmanal.
Contents

Bloque temàtic 1. Nocions bàsiques sobre la gestió del temps

La mal anomenada gestió del temps i els seus beneficis.

Característiques del temps.

Valor econòmic del temps.

Les lleis sobre el temps.

Quan i per què perdem el temps?

Factors que estan en l’origen de la pèrdua de temps.

 

Bloque temàtic 2. La missió i els objectius

Qüestió de brúixola no de rellotge.

La missió, els rols i els principis.

Els objectius.

 

Bloque temàtic 3. La planificació d’activitats en el temps

Distinció entre planificació i programació.

Fonaments de la planificació d’activitats.

Fases de la planificació.

La importància d’assumir i complir compromisos amb nosaltres mateixos.

 

Bloque temàtic 4. Assignar prioritats

Urgent vs. important.

La matriu urgència/importància com a eina per a una gestió del temps adequada.

Recomanacions a l'hora d'assignar prioritats.

 

Bloque temàtic 5. La programació setmanal

La setmana com a horitzó temporal a hora de programar activitats.

Definisca els seus objectius setmanals.

Formalitze el seu programa setmanal d'activitats.

Recomanacions a l'hora d'elaborar el seu programa setmanal.

Competencies to be developed
  • Ser capaç de definir la seua declaració de missió i definir els rols fonamentals que donen sentit a la seua vida.
  • Ser capaç de fixar una sèrie d'objectius fonamentals, instrumentals i complementaris, coherents amb la seua declaració de missió.
  • Saber com desglossar els seus objectius en la sèrie d’activitats necessàries per a la seua consecució.
  • Saber establir prioritats entre les activitats que ha d’afrontar sobre la base de la seua importància relativa.
  • Ser capaç de fixar metes setmanals coherents amb la seua declaració de missió i els seus objectius fonamentals a llarg termini, tenint en compte els rols que importen en la seua vida.
  • Saber programar les activitats necessàries per a aconseguir aquesta meta, prioritzant-les en funció de la seua importància, i ordenant-les de manera que augmente la seua eficiència.
  • Ser capaç d'adaptar aquesta programació als canvis, als imprevistos, noves exigències i oportunitats, sense "descavalcar-la", ni perdre el rumb cap als objectius.
Criteria and procedure for evaluation of the activity

Es valorarà la participació activa en l'aula.

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores síncrones o presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per la tutora o professora o pel tutor o professor.

Inscription