University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

REORIENTAR LA DOCÈNCIA PER A TRANSVERSALITZAR LA SOSTENIBILITAT I ELS ODS.

Target PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 12
Presential duration 12
Synchronous online duration 0
Asynchronous online duration 0
Program Own offer -SFPIE
Training modality Course
Academic course 2021-2022
Edition 01
Training plan year 2022
Start date of the course 25/01/2022
End date of the course 26/01/2022
Registration start date 15/12/2021
Registration end date 23/12/2021
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 25/01/2022 09:00 25/01/2022 18:30 Jardín Botánico
2 26/01/2022 09:00 26/01/2022 13:30 Jardín Botánico
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
  • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
UV Faculty
  • Martinez Garcia, Elena
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
  • Mestre I Mestre, Ruth Maria
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Asensi Borras, M. Celeste
Ver ficha
  • Guardia Anaya, Alberto De La
  • PAS-Ets Prevencio
Ver ficha
  • Rueda Segado, Maria Pilar
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
  • Vazquez Verdera, Victoria
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a Titulacio Master Oficial
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
  • Corella Piquer, Maria Dolores
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Cap de Seccio-Servei
  • Cap Iniciatives Per a Sostenibilitat
Ver ficha
  • Guemes Heras, Jaime
  • PAS-E.T.S. Conservadors Colec. Cientif.
  • Director/a del Jardi Botanic
Ver ficha
  • Mayoral Garcia-berlanga, Olga
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Conservador/a del Jardi Botanic
  • Subdirector/a del Jardi Botanic
Ver ficha
  • Martinez Dalmau, Ruben
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
  • Rueda Pascual, Silvia
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Lopez Benedi, Carlos Javier
  • PAS-Ets Gestio Cultural i Patrimoni
  • Director/a Col.legi Major
Ver ficha
  • Baños Rivera, Rosa Maria
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
  • Lopez Baeza, Ernesto
  • PDI Jubil./Sit.Especiales-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Pla Julian, Isabel
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Raga Esteve, Juan Antonio
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
  • Garcia Cebria, Nuria
  • Personal Fundacion General-
Ver ficha
Non-UV faculty

Fernando Valladares Ros

Professor de recerca del CSIC i professor associat de la Universitat Rey Juan Carlos de Madrid.

Training objectives

L'ONU, en l'Agenda 2030. planteja 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) que requereixen transversalitzar-se també en la docència. La crisi sistèmica que vivim a causa dels desequilibris en els ecosistemes i de les desigualtats socials entre persones, així com dels efectes derivats de la covid-19, mou a la ciutadania -i també al personal docent i investigador- a desenvolupar competències per reorientar el nostre treball i desenvolupar nous aprenentatges. Cada vegada és més evident la necessitat de canviar el model actual i de transitar cap a un altre de més sostenible per a la vida de les persones i dels territoris en què habitem.

A la Universitat -siga quina siga l'especialitat- podem activar la deliberació vinculada al propi context de l'acció, visibilitzar elements que solen quedar ocults, articular eines conceptuals plurals i no dogmàtiques, que convertisquen els espais d'ensenyament-aprenentatge en reflexió ètica i política.

Es tracta de formar-se com a docents per desenvolupar competències que permeten que el nostre estudiantat puga exercir professionalment amb un enfocament profundament ètic de transformació social. Perquè, si bé és desitjable que les persones de qualsevol condició puguen situar-se de manera efectiva en el mercat laboral, també és desitjable que ho puguen fer segons els seus desitjos, aspiracions i necessitats en espais i territoris habitables per a totes les persones. Si realment es vol anar a l'arrel de l'actual precarització de la vida, les polítiques universitàries i les pràctiques docents han d'incloure racionalitats que tradicionalment han estat invisibilitzades. Es tracta de donar resposta als desafiaments actuals a través dels nostres plantejaments epistemològics, metodologies docents i d'avaluació.

Competencies to be developed

Els objectius formatius del curs i els continguts que s'abordaran permetran el pensament sistèmic, anticipatori, ètic, estratègic, col·laboratiu, crític i responsable, així com les capacitats per a la resolució de problemes (seguint les indicacions descrites per UNESCO per a l'aprenentatge dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS).

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscription