Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 25/01/2022 09:00 | 25/01/2022 18:30 | Jardín Botánico | |
2 | 26/01/2022 09:00 | 26/01/2022 13:30 | Jardín Botánico |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- Martinez Garcia, Elena
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Mañes Barbe, Desamparados
- PAS-Esc. Tecnica de Gestio
- Mestre I Mestre, Ruth Maria
- PDI-Titular d'Universitat
- Asensi Borras, M. Celeste
- Guardia Anaya, Alberto De La
- PAS-Ets Prevencio
- Rueda Segado, Maria Pilar
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Vazquez Verdera, Victoria
- PDI-Titular d'Universitat
- Director/a Titulacio Master Oficial
- Coordinador/a Curs
- Corella Piquer, Maria Dolores
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Cap de Seccio-Servei
- Cap Iniciatives Per a Sostenibilitat
- Guemes Heras, Jaime
- PAS-E.T.S. Conservadors Colec. Cientif.
- Director/a del Jardi Botanic
- Mayoral Garcia-berlanga, Olga
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- Conservador/a del Jardi Botanic
- Subdirector/a del Jardi Botanic
- Martinez Dalmau, Ruben
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Rueda Pascual, Silvia
- PDI-Titular d'Universitat
- Lopez Benedi, Carlos Javier
- PAS-Ets Gestio Cultural i Patrimoni
- Director/a Col.legi Major
- Baños Rivera, Rosa Maria
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Lopez Baeza, Ernesto
- PDI Jubil./Sit.Especiales-Titular d'Universitat
- Pla Julian, Isabel
- PDI-Titular d'Universitat
- Raga Esteve, Juan Antonio
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Garcia Cebria, Nuria
- Personal Fundacion General-
Fernando Valladares Ros
Professor de recerca del CSIC i professor associat de la Universitat Rey Juan Carlos de Madrid.
L'ONU, en l'Agenda 2030. planteja 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) que requereixen transversalitzar-se també en la docència. La crisi sistèmica que vivim a causa dels desequilibris en els ecosistemes i de les desigualtats socials entre persones, així com dels efectes derivats de la covid-19, mou a la ciutadania -i també al personal docent i investigador- a desenvolupar competències per reorientar el nostre treball i desenvolupar nous aprenentatges. Cada vegada és més evident la necessitat de canviar el model actual i de transitar cap a un altre de més sostenible per a la vida de les persones i dels territoris en què habitem.
A la Universitat -siga quina siga l'especialitat- podem activar la deliberació vinculada al propi context de l'acció, visibilitzar elements que solen quedar ocults, articular eines conceptuals plurals i no dogmàtiques, que convertisquen els espais d'ensenyament-aprenentatge en reflexió ètica i política.
Es tracta de formar-se com a docents per desenvolupar competències que permeten que el nostre estudiantat puga exercir professionalment amb un enfocament profundament ètic de transformació social. Perquè, si bé és desitjable que les persones de qualsevol condició puguen situar-se de manera efectiva en el mercat laboral, també és desitjable que ho puguen fer segons els seus desitjos, aspiracions i necessitats en espais i territoris habitables per a totes les persones. Si realment es vol anar a l'arrel de l'actual precarització de la vida, les polítiques universitàries i les pràctiques docents han d'incloure racionalitats que tradicionalment han estat invisibilitzades. Es tracta de donar resposta als desafiaments actuals a través dels nostres plantejaments epistemològics, metodologies docents i d'avaluació.
Els objectius formatius del curs i els continguts que s'abordaran permetran el pensament sistèmic, anticipatori, ètic, estratègic, col·laboratiu, crític i responsable, així com les capacitats per a la resolució de problemes (seguint les indicacions descrites per UNESCO per a l'aprenentatge dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS).
Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a