Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

REORIENTAR LA DOCÈNCIA PER A TRANSVERSALITZAR LA SOSTENIBILITAT I ELS ODS.

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 12
Durada presencial 12
Durada en línia síncrona 0
Durada en línia asíncrona 0
Programa Oferta pròpia -SFPIE
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2021-2022
Edició 01
Any del pla de formació 2022
Data d'inici del curs 25/01/2022
Data de finalització del curs 26/01/2022
Data d'inici d'inscripció 15/12/2021
Data de finalització d'inscripció 23/12/2021
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 25/01/2022 09:00 25/01/2022 18:30 Jardín Botánico
2 26/01/2022 09:00 26/01/2022 13:30 Jardín Botánico
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
  • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Professorat UV
  • Martinez Garcia, Elena
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
  • Mañes Barbe, Desamparados
  • PAS-E. de Tecnics de Gestio
Ver ficha
  • Mestre I Mestre, Ruth Maria
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Asensi Borras, M. Celeste
Ver ficha
  • Guardia Anaya, Alberto De La
  • PAS-E.T.S. Prevencio
Ver ficha
  • Rueda Segado, Maria Pilar
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
  • Vazquez Verdera, Victoria
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a Titulacio Master Oficial
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
  • Corella Piquer, Maria Dolores
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Cap de Seccio-Servei
  • Cap Iniciatives Per a Sostenibilitat
Ver ficha
  • Guemes Heras, Jaime
  • PAS-E.T.S. Conservadors Colec. Cientif.
  • Director/a del Jardi Botanic
Ver ficha
  • Mayoral Garcia-berlanga, Olga
  • PDI-Contractat/Da Doctor/A
  • Conservador/a del Jardi Botanic
  • Subdirector/a del Jardi Botanic
Ver ficha
  • Martinez Dalmau, Ruben
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
  • Rueda Pascual, Silvia
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Lopez Benedi, Carlos Javier
  • PAS-E.T.S. Gestio Cultural i Patrimoni
  • Director/a Col.legi Major
Ver ficha
  • Baños Rivera, Rosa Maria
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
  • Lopez Baeza, Ernesto
  • PDI Jubil./Sit.Especiales-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Pla Julian, Isabel
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Raga Esteve, Juan Antonio
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
Professorat no UV

Fernando Valladares Ros

Professor de recerca del CSIC i professor associat de la Universitat Rey Juan Carlos de Madrid.

Objectius formatius

L'ONU, en l'Agenda 2030. planteja 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) que requereixen transversalitzar-se també en la docència. La crisi sistèmica que vivim a causa dels desequilibris en els ecosistemes i de les desigualtats socials entre persones, així com dels efectes derivats de la covid-19, mou a la ciutadania -i també al personal docent i investigador- a desenvolupar competències per reorientar el nostre treball i desenvolupar nous aprenentatges. Cada vegada és més evident la necessitat de canviar el model actual i de transitar cap a un altre de més sostenible per a la vida de les persones i dels territoris en què habitem.

A la Universitat -siga quina siga l'especialitat- podem activar la deliberació vinculada al propi context de l'acció, visibilitzar elements que solen quedar ocults, articular eines conceptuals plurals i no dogmàtiques, que convertisquen els espais d'ensenyament-aprenentatge en reflexió ètica i política.

Es tracta de formar-se com a docents per desenvolupar competències que permeten que el nostre estudiantat puga exercir professionalment amb un enfocament profundament ètic de transformació social. Perquè, si bé és desitjable que les persones de qualsevol condició puguen situar-se de manera efectiva en el mercat laboral, també és desitjable que ho puguen fer segons els seus desitjos, aspiracions i necessitats en espais i territoris habitables per a totes les persones. Si realment es vol anar a l'arrel de l'actual precarització de la vida, les polítiques universitàries i les pràctiques docents han d'incloure racionalitats que tradicionalment han estat invisibilitzades. Es tracta de donar resposta als desafiaments actuals a través dels nostres plantejaments epistemològics, metodologies docents i d'avaluació.

Competències que es desenvoluparan

Els objectius formatius del curs i els continguts que s'abordaran permetran el pensament sistèmic, anticipatori, ètic, estratègic, col·laboratiu, crític i responsable, així com les capacitats per a la resolució de problemes (seguint les indicacions descrites per UNESCO per a l'aprenentatge dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS).

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscripció