University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Teoria i pràctica feminista: conceptes bàsics i aplicacions a l’aula

Target PDI
Method of impartition Presential
Language Valencian
Total duration 6
Presential duration 6
Program Continuing education
Training modality Course
Period 2nd semester
Academic course 2020-2021
Edition 01
Training plan year 2021
Start date of the course 01/06/2021
End date of the course 03/06/2021
Registration start date 24/02/2021
Registration end date 15/03/2021
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 01/06/2021 10:30 01/06/2021 13:30 Aula Multiusos 1 INTRASCampus dels Tarongers
2 03/06/2021 10:30 03/06/2021 13:30 Aula 1.1 SFPIE
Professional profile of the recipients
PDI de la Universitat de València.
UV Faculty
  • Garcia Mascarell, Purificacion
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
Ver ficha
Training objectives

Aquest curs té una doble vessant:

1. Aportar les bases necessàries per a un coneixement teòric del feminisme que siga útil per a la docència en particular i per a la vida en general.

2. Realitzar una anàlisi i reflexió al voltant de la nostra praxi docent des d’una perspectiva de gènere, per tal d’aconseguir uns plantejaments pedagògics més igualitaris.

Contents

Aquest curs té una doble vessant:

1. Aportar les bases necessàries per a un coneixement teòric del feminisme que siga útil per a la docència en particular i per a la vida en general.

2. Realitzar una anàlisi i reflexió al voltant de la nostra praxi docent des d’una perspectiva de gènere, per tal d’aconseguir uns plantejaments pedagògics més igualitaris.

Competencies to be developed
  • Implementar una mirada de gènere sobre la docència universitària i la praxi didàctica.
  • Fomentar l’adquisició de coneixements i destreses per a impartir una docència amb major perspectiva de gènere, tant des de la tria de continguts del programa com des de l’elaboració de materials, passant pel treball a l’aula amb l’alumnat.
Criteria and procedure for evaluation of the activity

Es valorarà l’assistència al curs i la participació en els debats i/o activitats que es proposen al llarg del mateix.

Al finalitzar el curs, es proposarà un exercici d’avaluació en forma de revisió crítica amb perspectiva de gènere de la docència, del programa, la bibliografia i els materials didàctics que empra cada participant del curs. Una autoavaluació que servirà per a garantir que s’ha aprofitat el curs però, sobretot, per a reflexionar i adaptar amb mirada feminista, si cal, els diversos models docents.

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores síncrones o presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per la tutora o professora o pel tutor o professor.

Last modification 22/09/2021