Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Teoria i pràctica feminista: conceptes bàsics i aplicacions a l’aula

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Valencià
Durada total 6
Durada presencial 6
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Període 2on semestre
Curs acadèmic 2020-2021
Edició 01
Any del pla de formació 2021
Data d'inici del curs 01/06/2021
Data de finalització del curs 03/06/2021
Data d'inici d'inscripció 24/02/2021
Data de finalització d'inscripció 15/03/2021
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 01/06/2021 10:30 01/06/2021 13:30 Aula Multiusos 1 INTRASCampus dels Tarongers
2 03/06/2021 10:30 03/06/2021 13:30 Aula 1.1 SFPIE
Perfil professional destinataris
PDI de la Universitat de València.
Professorat UV
  • Garcia Mascarell, Purificacion
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
Ver ficha
Objectius formatius

Aquest curs té una doble vessant:

1. Aportar les bases necessàries per a un coneixement teòric del feminisme que siga útil per a la docència en particular i per a la vida en general.

2. Realitzar una anàlisi i reflexió al voltant de la nostra praxi docent des d’una perspectiva de gènere, per tal d’aconseguir uns plantejaments pedagògics més igualitaris.

Continguts

Aquest curs té una doble vessant:

1. Aportar les bases necessàries per a un coneixement teòric del feminisme que siga útil per a la docència en particular i per a la vida en general.

2. Realitzar una anàlisi i reflexió al voltant de la nostra praxi docent des d’una perspectiva de gènere, per tal d’aconseguir uns plantejaments pedagògics més igualitaris.

Competències que es desenvoluparan
  • Implementar una mirada de gènere sobre la docència universitària i la praxi didàctica.
  • Fomentar l’adquisició de coneixements i destreses per a impartir una docència amb major perspectiva de gènere, tant des de la tria de continguts del programa com des de l’elaboració de materials, passant pel treball a l’aula amb l’alumnat.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Es valorarà l’assistència al curs i la participació en els debats i/o activitats que es proposen al llarg del mateix.

Al finalitzar el curs, es proposarà un exercici d’avaluació en forma de revisió crítica amb perspectiva de gènere de la docència, del programa, la bibliografia i els materials didàctics que empra cada participant del curs. Una autoavaluació que servirà per a garantir que s’ha aprofitat el curs però, sobretot, per a reflexionar i adaptar amb mirada feminista, si cal, els diversos models docents.

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores síncrones o presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per la tutora o professora o pel tutor o professor.

Darrera modificació 22/09/2021