Logo de la Universdad de Valencia Logo Facultad de Magisterio Logo del portal

 

PRESENTACIÓ DEL GRUP       

MEMBRES DEL GRUP 

PUBLICACIONS DEL GRUP

 

 

Docent responsable: Ricard Huerta

El Projecte “Second Round” porta ja quatre edicions consecutives intentant millorar la situació de la didàctica de les arts als Instituts de Secundària, incidint especialment en la formació de docents. En aquesta ocasió volem incorporar l’art efímer, especialment el monument faller com a element d’integració educativa al centre. El fet d’haver estat nomenades les falles com a Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO ens anima a treballar en aquest sentit.

La vinculació directa del Màster de Professor en Educació Secundària parteix precisament del professorat i l’alumnat d’aquest Màster que en totes les edicions ha estat implicat al màxim en el projecte “Second Round”. 

La majoria dels components de l’equip del Projecte imparteixen classe tant al Màster com a centres d’Educació Secundària.
La present convocatòria estableix cinc línies d’actuació estratègica centrades en la millora de la qualitat de la docència universitària, de les quals considerem que el projecte Second Round està centrat preferentment en les següents:
-Metodologies actives per a l’aprenentatge.
-Actualització de la docència.
-Internacionalització i difusió de les bones pràctiques docents.

Ens anima l’interès per renovar les possibilitats que aporta la investigació i l’ensenyament de l’art efímer als entorns educatius, plantejant la possibilitat de generar espais propicis per difondre el coneixement de les instal·lacions artístiques, els monuments efímers i la performance, en tant que pràctiques creatives a l’àmbit de l’Educació Secundària. Volem generar un espai de reflexió sense perdre de vista l’esperit de col·laboració i la implicació de l’alumnat i el professorat dels Instituts. 

Defensem l’ús de l’art efímer des de la perspectiva de les arts, amb una premissa àmplia i de caire integrador. La presència de l’art efímer forma part de les nostres vides a tots els nivells, especialment pel que fa a manifestacions populars. Aquesta circumstància privilegiada ens fa usuaris i productors habituals d’art efímer, la qual cosa suposa un element de primera magnitud pel que fa a innovació, producció industrial, consum i cultura visual. El procés de crear art efímer ens anima a pensar que es pot i es déu educar en aquest sentit, tot assumint que la pràctica de les arts és una tasca creativa. Actualment està prenent gran força la producció d’entorns educatius. El fet de generar espais innovadors des de les arts està directament lligat a la percepció en tant que principi organitzador. Gaudir de les arts és una de les accions humanes més beneficioses, ja que consisteix en millorar els diferents elements que configuren la nostra vida a través de la creació d’entorns acollidors. Per tant, reflexionar sobre la situació actual de la investigació i l’educació artística és una qüestió de marcada importància.

Pàgina web: http://educafalles.culturavisual.cc