Logo de la Universdad de Valencia Logo Facultad de Formación del Profesorado Logo del portal

La Facultat de Magisteri a la trobada de Miramar

  • 25 mayo de 2022
Trobades Miramar
Estudiants i professorat de Magisteri a la cercavila de la trobada d’escoles en valencià celebrada a Miramar

Dissabte passat, 21 de maig, la Facultat de Magisteri va participar en la trobada d’escoles en valencià que es va celebrar a Miramar (la Safor-Valldigna), organitzada per la Coordinadora Safor-Valldigna pel Valencià, Escola Valenciana, l’Ajuntament de Miramar.

Amb el lema “L’escola que ens fa lliures”, aquesta festa per la llengua va reivindicar una “escola diversa, feminista i coeducadora, arrelada, crítica, laica, intercultural, pacifista, democràtica, compromesa, sostenible, universalista i solidària”, representada per mestres com Empar Navarro, Carme Miquel o Empar Granell, que ha de tindre el valencià com a llengua vehicular. Per això mateix, Escola Valenciana reivindica que tots els centres educatius estiguen en condicions d’oferir “una càrrega lectiva superior o igual al 50% en valencià: com més àrees es vehiculen en valencià, millors seran els resultats”.

La trobada va arrancar amb una cercavila pels carrers de Miramar, en la qual va participar la Facultat de Magisteri, i, tot seguit, van tenir lloc els diferents tallers a càrrec de centres educatius, entitats i institucions. La nostra facultat va oferir diversos tallers sobre el llegat de Joan Fuster: màscara de l’escriptor suecà, marcapàgines a imitació del bestiari i molinet de vent amb aforismes o versos seus.

Amb aquesta trobada la Facultat de Magisteri tanca la seua participació en les trobades d’escoles en valencià de 2022, amb un balanç molt positiu: prop de 40 estudiants s’hi han implicat i la facultat ha estat present en 5 trobades diferents, a les comarques de la Ribera, l’Horta Sud, l’Horta Nord, la Safor-Valldigna i també a València ciutat.

Us esperem el curs vinent per participar en les trobades de l’any que ve!

Imágenes: