Logo de la Universitat de València Logo Facultat de Magisteri Logo del portal

.
.
.
.
.

El Grup de Pensament Numèric i Algebraic revisa l’aprenentatge matemàtic en un seminari a la Facultat de Magisteri

  • 6 de febrer de 2018
Facultat de Magisteri de la Universitat de València

El grup de Pensament Numèric i Algebraic (PNA) de la Societat Espanyola de Recerca en Educació Matemàtica (SEIEM), organitza un seminari de recerca en el qual analitzarà i debatrà sobre els problemes derivats de l’ensenyament i l’aprenentatge en el sistema escolar. La trobada científica serà en la Facultat de Magisteri de la Universitat de València, el 9 i 10 de març.

El seminari té com a objecte facilitar la discussió i l’anàlisi de treballs en elaboració relacionats amb el coneixement numèric i l’algebraic escolar. Per a fomentar la interacció i l’intercanvi d’experiències, es crearan grups de treball. A més, el seminari inclou dues conferències convidades, impartides per Bernardo Gómez i Enrique Castro, que oferiran al públic assistent les línies i marcs en relació a la recerca en Pensament Numèric i Algebraic. La inscripció està oberta fins al dia 14 de febrer, en http://pna2018.blogs.uv.es/inscripcion/.

En el departament de Didàctica de la Matemàtica de la Universitat de València, dins de la SEIEM, en el camp del Pensament Numèric i Algebraic, s’ha treballat en dues línies de recerca. D’una banda, la configuració històrica de l’aritmètica escolar i la seua interrelació amb el desenvolupament numèric dels estudiants; i d’altra banda, l’anàlisi didàctica i l’anàlisi històrico-crítica de les matemàtiques escolars: àlgebra i resolució de problemes. 

En el seminari, les sessions es realitzaran el divendres 9 de març, des de les 16:00 fins a les 20:00 hores, i el dissabte 10 de març, de 09:00 a 13:30. Cada sessió començarà amb una conferència, seguida de les presentacions de les comunicacions aprovades pel comité científic. Els treballs presentats, després d’una revisió, seran publicats en la revista digital REUGRA (Revista de Educación de la Universitat de Granada). 

La iniciativa està organitzada pel Departament de Didàctica de la Matemàtica de la Universitat de València, amb la col·laboració de la Societat Espanyola de Recerca en Educació Matemàtica, la Facultat de Magisteri i la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de la Universitat de València.