Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Continguts i Formats Audiovisuals Logo del portal

Aquests són els cinc consells per crear contingut audiovisual en Internet

No és cap sorpresa que Internet ha modificat la manera en la qual el cervell humà llegeix els textos. Les particularitats del llenguatge en Internet i l'auge d'allò multimèdia han catapultat al vídeo com un dels formats estrela. Per això, dominar el procés de producció audiovisual és importantíssim per triomfar en Internet. Si vols traure el màxim potencial als teus vídeos, ací et donem cinc claus.

3 de d’abril de 2017

Vols generar trànsit web als vídeos que crees per al teu canal o el teu blog? Com saps, un bon contingut és primordial, però no sempre és suficient. La xarxa està plena de soroll i és necessari diferenciar-se de la resta amb una bona estratègia de màrqueting. Si t'interessa que els teus vídeos aconseguisquen més visites, segueix llegint perquè ací et donem una sèrie de recomanacions per tal d'arribar a una audiència massiva i aconseguisques més seguidors en els teus canals. 

1. Aposta pel plurilingüisme Encara que elegisques l'anglès com a idioma per als teus vídeos, hi ha una gran audiència que no consumirà el que ofereixes si no apostes pels subtítols o per la traducció. Així que si és possible intenta d'oferir el contingut en més d'una llengua.

2. Dinamitza els teus vídeos per xarxes. Benefícia't del potencial de la resta de xarxes per arribar a una audiència més ampla. Si fas un contingut aïllat i no el difons, has de saber que el que vols comunicar potser no arribe a tot el món. 

El contingut dels teus vídeos és primordial, però a vegades és insuficient per arribar a una audiència massiva, així que intenta d'oferir contingut en més d'un idioma i comparteix-lo per xarxes socials

 

3. Adapta't al llenguatge d'InternetEn Internet el llenguatge és fragmentat, directe i amb hipertextos. La manera de llegir del cervell humà s'ha modificat amb la irrupció dels nous llenguatges en la xarxa. Per tant, millor que apostes pels vídeos curts i fins i tot per la incorporació d'enllaços amb els teus propis continguts audiovisuals.

4. Tin en compte el format de vídeo de tots els dispositius Encara existeixen molts dispositius amb connexió a Internet, no tots tenen la mateixa capacitat per reproduir els vídeos. Per això, és millor que oferisques la possibilitat de veure'l amb distints formats i qualitats. 

5. Etiquetar bé un vídeo és FONAMENTAL per posicionar-lo bé en InternetLes imatges i el so tenen gran importància per a l'internauta, però de poc servirà que el contingut i muntatge del teu vídeo siguen brillants si després no està ben posicionat en Internet.