Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Continguts i Formats Audiovisuals Logo del portal

El debat entre Rajoy i Sánchez, el més vist de l'any

Conclou la ronda de debats televisius entre els candidats a la Presidència del Govern que, en aquesta ocasió, han destacat per la inclusió de les noves tecnologies.

15 de de desembre de 2015

El cara a cara entre Mariano Rajoy i Pedro Sánchez del passat 14 de desembre es va convertir en el programa televisiu més vist de l'any amb 9,2 milions d'espectadors, superant d'aquesta forma al debat a quatre que va organitzar la setmana passada Atresmedia.

En total, una desena de cadenes nacionals i autonòmiques van emetre el debat a partir del senyal de l'Academia de Televisión. Quant a les cadenes nacionals, La Sexta va ser la més seguida, amb 2.914.000 espectadors (14,6 % de share), superant a Antena 3, que va ser triada per 2.794.000 televidents (14 %). La 1 de Televisión Española va ocupar el tercer lloc, amb 2.678.000 espectadors (13,4 % de quota de pantalla). Pitjors resultats va aconseguir el Canal 24 Horas de TVE, amb sol 157.000 espectadors (0,8 % de share).

D'aquesta forma, la primera cadena perd el liderat que va aconseguir amb la retransmissió de l'últim debat en 2011 entre Mariano Rajoy i Alfredo Pérez Rubalcaba, quan va superar en 9.934.000 espectadors al seu següent competidor, Antena 3.

Per primera vegada, La Sexta, es va convertir en la més vista durant l'emissió d'un debat

Font imatge: prnoticias.com

Una fita televisiva

El balanç d'audiències va deixar una dada històrica: per primera vegada, una cadena privada, La Sexta, es va convertir en la més vista durant l'emissió d'un debat. La cadena d'Atresmedia va completar la programació especial amb el previ de Al rojo vivo, presentat per Antonio García Ferreras, i l'anàlisi posterior, que va comptar amb la presència del candidat de Ciudadanos, Albert Rivera; i el de Podemos, Pablo Iglesias. Aquest bloc va ser seguit per 1.633.000 espectadors, convertint-se en el més vist de la seua franja.

Quant a les cadenes que no van emetre el debat, Telecinco es va fer amb un 10,9 % de quota de pantalla i 1.630.000 espectadors amb la final del seu talent show, Pequeños Gigantes. L'altra cadena del grup Mediaset, Cuatro, va aconseguir un 9,5 % i 1.973.000 seguidors amb la pel·lícula Esto es la guerra.

Un desembre de debats

Amb el celebrat el passat 14 de desembre, conclou la ronda de debats que han ocupat un important espai en les graelles televisives durant novembre i desembre. El primer d'ells va ser el passat 30 de novembre, quan El País va emetre per primera vegada en la història un debat a través d'internet, en el qual van participar Pedro Sánchez, Albert Rivera i Pablo Iglesias.

Però si per alguna cosa s'han caracteritzat aquests últims debats ha sigut per la inclusió de les noves tecnologies tant en la seua emissió i recepció, com en la interacció amb el contingut. En la trobada organitzada pel periòdic del grup PRISA, als candidats se'ls va permetre que usaren el mòbil i qualsevol altra plataforma amb accés a Internet.

Així mateix, 7D: El debate decisivo, organitzat per Atresmedia el passat 7 de desembre, es va poder seguir a través de les seues múltiples finestres: Antena 3, La Sexta, Onda Cero i en Internet, a través d'Atresplayer. En aquesta ocasió, es va poder veure també fora de les nostres fronteres a través del canal internacional d'Antena 3.

El d'ahir va ser l'últim dels debats televisats entre els candidats a la Presidència del Govern. Un camí que va iniciar Antena 3 el 24 de maig de 1993 amb la retransmissió de la trobada entre Felipe González i José María Aznar, i que va moderar, com anit, Manuel Campo Vidal.

En l'assignatura Estrategias de programación y marketing, que imparteix Àlvar Peris en el Màster Oficial en Continguts i Formats Audiovisuals, els alumnes coneixen els diferents gèneres i formats audiovisuals en l'entorn digital i es familiaritzen amb el mesurament d'audiències.