Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Economia Logo del portal

Comerç Internacional

Resum

L’objectiu de l’assignatura de Comerç Internacional és l’estudi de models teòrics que ens ajuden a comprendre per què es produeixen intercanvis entre països i, en cada cas, quins són els guanys d’aquests intercanvis. L’assignatura explora la primera teoria “clàssica” de comerç lliure amb rendiments constants a escala. També s’aborda la “Nova Teoria de Comerç”, que explora el paper de les economies d’escala en el comerç. Per últim, es fa una presentació dels models teòrics desenvolupats en el marc de la “Nova-Nova Teoria del Comerç Internacional”, que examina el paper de l’heterogeneïtat de les empreses i l’existència de costos enfonsats en el comerç, Malgrat que la majoria dels temes comprenen les raones per les quals els països intercanvien béns i quina és la font dels lucres derivats del comerç, també s’examinarà breument el moviment internacional de factors (corrents migratòries i inversió estrangera directa) i el fenomen de “l’externalització” internacional (o fragmentació internacional de les cadenes de valor.