Logo de la Universitat de València Logo Màster en Educació Especial Logo del portal

La primera aproximació de els/as interessats/as al contingut, objectius i planificació del Màster s'ofereix a l'estudiantat dels graus oferits en la facultat de Filosofia i CC Educació per mitjà de reunions informatives dirigides a l'alumnat de quart curs de grau per part de l'equip deganal i les direccions dels Màsters i del personal membre de la Comissió de Coordinació Acadèmica. A més, s'ofereix una jornada als estudiants de la UV en la qual es presenten els diferents màsters i en la qual l'estudiantat pot plantejar tots els seus dubtes o rebre la informació que desitgen sobre cada màster.
Una vegada que els/les estudiants s'han matriculat en el Màster reben informació mitjançant diverses vies:
• Jornada d'acolliment.
Abans de l'inici del curs es realitza una sessió informativa a la qual assisteixen almenys el/la directora/a del màster, el/la coordinador/a del TFM el/la coordinador/a de pràctiques. En aquesta sessió s'explica i es regiren els dubtes relacionats amb el pla d'estudis i l'organització del màster. El curs del màster s'inicia amb una conferència inaugural en la qual un professional de reconegut prestigi en l'àrea imparteix un tema d'interès per als alumnes.
• Pàgina web.
El Màster disposa d'una pàgina web pròpia a més de les webs de la Universitat de València.
https://www.uv.es/uvweb/master-educacion-especial/es/master-educacion-especial-1285885131981.htmlc
En les mateixes dates en què s'ofereixen els resultats del primer període de preinscripció es publiquen en la web els horaris del curs i les guies acadèmiques amb el nom del professorat. A més, al llarg del curs la pàgina web serà un dels llocs de referència on s'arrepleguen notícies i activitats.
• Guies docents
de les assignatures. Al mateix temps que finalitza la preinscripció es publiquen en la web de la titulació les guies docents de cadascun dels mòduls actualitzades en les quals s'especifica la informació de les competències i dels resultats d'aprenentatge de cadascun dels mòduls del pla d'estudis.
• L'Aula Virtual
és la plataforma en la qual es transmet a l'estudiantat tota la informació relacionada amb l'organització de la titulació. A l'Aula Virtual, l'alumnat troba tota la informació i instruccions detallades del curs acadèmic, amb els horaris i professorat, de cada sessió, les dates concretes de les activitats i les proves de realitzar, del procés d'elecció i assignació de les pràctiques, així com instruccions per a preparar les memòries de pràctiques i del treball fi de màster.
• Tutories a nivell individual i seguiment continu
de l'estudiantat tant per part de la direcció del màster com per part de els/as coordinadors/as dels diferents mòduls i el professorat de manera individual. A través de la web, amb els horaris i les guies docents, l'alumnat pot conèixer a els/les responsables del títol, els/les coordinadors/as de mòdul i els noms de tot el professorat i poden dirigir-se a ells/as per a ser atesos en tutor/as individualitzades. Al costat de tot això, tant l'adreça com la secretaria administrativa del màster atenen i contesten els correus i les consultes que es plantegen, tant per via telemàtica com amb reunions i entrevistes personals dels qui les sol·liciten.
• Assignació d'un tutor del TFM i Pràctiques.
En finalitzar el primer curs, a cada alumne/a se li assigna un tutor/a per a la realització del TFM i per a les pràctiques. L'assignació es realitza per ordre de les mitjanes de les qualificacions obtingudes en el primer curs del màster. L'estudiantat indica les preferències de departament i una vegada assignat als departaments se li assigna el tutor o tutora, que serà el mateix que s'encarregue de tutoritzar les pràctiques. És necessari que es realitze la primera reunió amb l'estudiantat tutoritzat durant el mes de setembre, abans d'iniciar-se les pràctiques. Les reunions amb els tutors es realitzen al llarg del curs.
• Associacionisme
. La ADR (Assemblea de Representants d’Estudiants) exerceix una labor important de coordinació i intermediació entre els i les estudiants i els equips de govern de la Facultat i del Departament. Cada grup compta amb un/a delegat/al fet que centralitza la comunicació amb els grups.
Participació
. Tant el Ministeri d'Universitats com la UV convoquen les Beques de Col·laboració en departaments universitaris i les Beques d'Iniciació a la investigació, que en tots dos casos potencien la participació dels i les estudiants de màster en les estructures organitzatives i d'investigació de la universitat. En tots els grups del màster es trien delegats o delegades.
Accions de dinamització sociocultural de l'estudiantat
. Tant el màster com els diferents grups d'investigació en els quals participa el professorat, com la facultat ofereix un ampli ventall d'activitats tant de caràcter acadèmic com purament culturals de les quals els i les estudiants poden participar. A elles cal sumar les activitats organitzades per UVCultura. Tant el calendari d'activitats organitzades per la Facultat com l'organitzat per UVCultura són enviats per correu a tot l'estudiantat periòdicament.
I qualsevol altre servei de suport disponible per la pròpia universitat.
Per exemple:
. SEDI: Servei de la UVEG per a l'assessorament i dinamització d'estudiants mitjançant l'establiment i impuls de programes de suport personal a l'alumnat(ajudes a l'estudi, mobilitat, assessorament psicològic, pedagògic i **sexológico, programa de convivència, gestió de beques de col·laboració, etc.) i d'accions per a incentivar la participació, l'associacionisme i el voluntariat, mitjançant l'assessorament per a la creació i gestió d'associacions.
·UV OCUPACIÓ: Servei de la UVEG l'objectiu fonamental de la qual és potenciar la inserció laboral de les persones graduades i postgraduades de la Universitat de València, desenvolupant les tasques necessàries amb la finalitat de relacionar de manera eficaç l'oferta i la demanda; és, en essència, un pont entre la formació i l'ocupació.
· ADEIT: Servei de la Fundació Universitat-Empresa l'objectiu fonamental de la qual és potenciar la realització de pràctiques; l'Espai Lluis Vives, per a tot el relatiu a beques, etc.
Serveis d'Universitat que s'encarreguen de desenvolupar programes i accions d'orientació acadèmica. Des del Màster i des de la Universitat de València es desenvolupen molts programes de suport i orientació a l'estudiantat, el principal objectiu del qual és atendre les seues necessitats i potenciar una formació integral dels nostres estudiants.
2. Detecció i diagnòstic de causes de dificultats en el rendiment acadèmic i processos d'aprenentatge.
Des de la Comissió de Coordinació Acadèmica (CCA), s'analitzen i diagnostiquen les possibles dificultats que poden existir en relació amb els diferents mòduls que es desenvolupen en el màster.
Cada anualitat, s'estudien els resultats d'aprenentatge i les taxes de rendiment de cadascun dels mòduls, comparant-ho amb el que s'ha especificat en les guies docents.
Si el problema detectat està relacionat amb una necessitat educativa especial, el personal responsable del títol es posa en contacte amb UVdiscapacidad, que és un servei de la Universitat de València (UV) que naix amb la finalitat de vetlar pel principi d'igualtat d'oportunitats i la no discriminació. La informació d'aquest Servei s'inclou en l'ANNEX (apartat 2).
3. Existència programes d'orientació professional per a l'estudiantat, analitzant el seu abast i efectivitat.
Un dels criteris de qualitat de l'ensenyament superior és la capacitat de la mateixa de facilitar la inserció professional i el desenvolupament de carrera de persones titulades. És en aquest context on cobra sentit l'activitat del Servei d'Ocupació de la Universitat de València (UVocupació). La informació dels programes d'orientació professional està disponible en l'Annex d'aquest document, en l'apartat 3.
En particular, en la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació se celebra des de fa uns anys un fòrum d'ocupació ("Fòrum d'Ocupació de la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació de la Universitat de València"), un esdeveniment organitzat per UVocupació, a través del Vicerectorat de Formació Permanent, Transformació Docent i Ocupació, en col·laboració amb la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació que tracta d'impulsar l'ocupabilitat dels futurs diplomats d'aquest centre. L'últim va tenir lloc en 2025:
https://www.uv.es/forum-ocupacio/ca/forums-ocupacio-uv/forums.html?p2==1286461634932&ida=true
La UV té una oferta variada de programes i accions d'orientació professional i cercarà maneres d'aprofitar-los millor per a donar cabuda a l'experiència de professionals de l'àmbit de les humanitats que, sense abandonar el seu àmbit d'estudis, no han perseguit una carrera acadèmica. En l'últim fòrum d'ocupació celebrada en el nostre centre, va haver-hi representació, per exemple, de professionals de diferents sectors que van cursar estudis dins de l'àmbit de les humanitats i que treballen en editorials, en organitzacions no governamentals o en empreses i institucions públiques relacionades amb la gestió cultural. Durant el desenvolupament del curs, es convida a associacions i a professionals en actiu perquè exposen la seua experiència laboral.