Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Enginyeria Electrònica Logo del portal

.

Col·laboració amb les empreses més punteres del sector tecnològic

Realització de pràctiques externes, impartició de seminaris tècnics i visites a empresa.

.

Un màster adaptat a la realitat actual

El programa està actualitzat respecte al mercat laboral i la necessària capacitació de dissenyadors, creadors i gestors de tecnologia.

Tornada al futur

Els experts creuen que en vint anys deixarem de conduir els cotxes per fer altres coses mentre el vehicle ens transporta de forma autònoma. Això suposa una gran revolució dins del sector, que haurà de centrar les seues energies en superar nous reptes tecnològics per arribar als usuaris.

7 de de setembre de 2016

El sector automobilístic pareix estar a les portes de la tormenta perfecta, o almenys això diuen els experts. Alguns dels analistes més importants anticipen la seua pràctica desaparició tal i com es coneix avui dia. Es tracta d’un sector que roman quasi invariable durant els seus cent anys d’història i que, sembla, es transformarà per complet en els pròxim vint.

Segons les seues tesis, la irrupció del cotxe elèctric i autònom en un entorn en el que l’economia col·laborativa va a seguir guanyant pes relatiu, alterarà per complet la indústria del cotxe. I les xifres sobre el paper sostenen aquest plantejament. La utilització de l’automòbil actualment és del 4%, és a dir, passen més del 90% del temps parats. Pel que fa a compartir cotxe, un fenòmen que creix dia rere dia, es convertisca en un fet habitual per a tots, la utilització dels mateixos podria arribar a nivells del 20-25%. Hui usem 400.000 milions d’hores a l’any conduint, pel que resulta evident que quan els cotxes es conduisquen a soles, els conductors van a tindre més temps lliure en els viatges.

Portat a l’extrem, aquest plantejament sosté que els cotxes, com a mitjans de transport, es convertiran en utilities i que les diferències entre marques vindran determinades pel contingut, per les distraccions que cada model proporcione. Deixarem de comprar els cotxes per les prestacions tècniques o pel disseny exterior, ja que tots acabaran per convergir. Un vehícle d’aquestes característiques es convertirà, a més, en una quarta pantalla per la que atacar al consumidor, una realitat de les que les empreses de Silicon Valley ja se n’han adonat i el motiu pel que estan entrant en el sector fent soroll. En definitiva, es tracta de cotxes autònoms dins dels que fer coses que pel moment no podem imaginar, algo completament revolucionari per al sector.

I sens dubte pot ser, però costa molt creure que eixa transformació es produïsca d’un dia a un altre i que les empreses automobilístiques tradicionals no siguen capaços d’adaptar-se als nous reptes tecnològics.

Article original publicat al diari ABC en paper i al blog EL Quinto en Discordia.