Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Estudiants del màster

Quines assignatures cursaré en el Màster? Part I

En aquest post us expliquem de forma esquemàtica en què consisteixen les assignatures ‘Fusions i adquisicions’, ‘Entorn econòmic’, ‘Cash management i relació amb entitats financeres’ i ‘Instruments financers de suport a les pimes’, del Màster Universitari en Finances Corporatives.

27 de de juny de 2016

El Màster Universitari en Finances Corporatives de la Universitat de València té per objectiu formar a professionals (i no investigadors en sentit estricte) que cobrisquen l'activitat professional i la responsabilitat que el Col·legi Oficial d'Economistes de València (COEV) assenyala com a pròpies de l'expert en corporate finance. La seua càrrega lectiva és de 60 crèdits ETCS i algunes de les assignatures que s'imparteixen en ell són les següents:

Fusions i adquisicions (3 crèdits ETCS)

En aquesta assignatura s'introdueixen, entre altres aspectes, algunes de les claus de les fonts de valor de les operacions del mercat de control d'empreses. També s'estudia la reacció en el mercat davant l'anunci d'una adquisició, tant per a l'empresa compradora com per a l'adquirida. L'assignatura es divideix en vuit temes:

1. La decisió de realitzar una fusió i adquisició;
  2. Raons per les quals es realitzen fusions i adquisicions;
  3. El procés de cerca de l'empresa objectiu;
  4. Operacions amistoses de compres i vendes;
  5. Operacions hostils d'adquisició. Mecanismes de defensa;
  6. Adquisicions mitjançant estancament financer (LBO);
  7. Privatitzacions d'empreses: “trenta anys de polítiques de privatitzacions a Espanya. Casos pràctics”;
  8. Anàlisi de casos pràctics de fusions i adquisicions.

Entorn econòmic (3 crèdits ETCS)

L'objectiu de l'assignatura és aprofundir en el coneixement de l'entorn econòmic en el qual es desembolica l'activitat productiva de l'empresa. Es divideix en 10 sessions teòric-pràctiques de sis temes en els quals s'acudirà amb freqüència als informes dels principals organismes internacionals (FMI, OCDE, Banc Mundial, Banc Internacional de Pagaments, OMC) i dels bancs centrals (BCE, BdE, Reserva Federal d'EUA), així com a les dades proporcionades pel Banc d'Espanya, l'OCDE, el FMI, el BCE, Eurostat i FRED.

‘Cash management’ i relació amb entitats financeres (3 crèdits ETCS)

Entre les diferents àrees de la gestió financera de l'empresa destaca el cash management per la seua transcendència econòmica i per la implicació en el mateix de diversos departaments, cadascun amb els seus propis interessos: financer, compres, comercial i producció. El Màster Universitari en Finances Corporatives dedica una assignatura sencera a estudiar i aplicar els conceptes, metodologies i instruments pràctics en els quals els directius financers de les empreses han de recolzar-se per a afrontar amb garanties el desenvolupament de la seua activitat quotidiana quant a tasques de cash management es refereix. L'assignatura s'estructura entorn de dos grans blocs: Cash management (part I) i Relacions amb entitats financeres (part II). Si us interessa tot el referit al cash management teniu disponible el post Cash management: definició i estructures en l'apartat Blog de la pàgina web del Màster.

Instruments financers de suport a les pimes (3 crèdits ETCS)

En aquesta assignatura s'estudia el concepte de pime en els àmbits europeu, fiscal i comptable. D'altra banda, s'analitzen i comparen les diferents alternatives de finançament, concretament el paper de les Societats de Garantia Recíproca, el Mercat Alternatiu Borsari, entitats de Capital de risc (private equity), les línies de finançament de l'Institut de Crèdit Oficial (ICO), així com els mitjans de finançament alternatius (préstecs participatius, crowdfunding, etc.). Els continguts que s'imparteixen en l'assignatura són els següents:

• Concepte i característiques de la pime espanyola;
  • El problema del finançament de la pime;
  • Anàlisi i diagnòstic de la situació financera d'una pime;
  • Finançament mitjançant títols;
  • Suport financer a la pime;
  • Instruments de finançament públic;
  • Estudi de les fonts financeres de suport públic a les pimes: línies ICO, EINSA, IVACE i programes europeus.
Etiquetes assignatures
Publicat per: Pablo Martí Prats