Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Logo del portal

Máster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària per la Universitat de València

 

Per a l'accés a cadascuna de les especialitats del Màster en Professor / a d'Educació Secundària a la Universitat de València s'estableixen els següents nivells de priorització de titulacions:

Nivell de Prioritat 1: Titulacions que permeten l'accés directe, i de forma preferent, a cada especialitat.

Nivell de Prioritat 2: Titulacions que permeten l'accés directe a cada especialitat, només en el cas que l'oferta siga superior a la demanda existent de les titulacions preferents.

Nivell de Prioritat 3: Titulacions que permeten l'accés a cada especialitat, només en el cas que l'oferta siga superior a la demanda existent de les titulacions de les anteriors prioritats, i sempre mitjançant prova d'accés

 

Les sol·licituds s'ordenaran d'acord amb la prioritat de la titulació d'accés. En cas de ser major l'oferta que la demanda de titulacions de prioritat 1 es podran completar les places restants amb estudiants de titulacions de prioritat 2 i, cas de seguir sent major l'oferta que la demanda de titulacions de prioritat 1 i prioritat 2, les places restants es podran completar amb estudiants de titulacions de prioritat 3 que hagen superat la prova d'accés.

La prova d'accés serà única per a cada especialitat. Estarà dissenyada per acreditar el domini dels coneixements disciplinars propis de l'especialitat de màster que es vol cursar i versarà sobre els continguts de les matèries pròpies de cadascuna d'elles. 

 

Requisits lingüístics

 

REQUISIT

D'ACCÉS

     B1 

Per accedir al Máster en Professor/a d'Educació Secundària s'ha d'acreditar el domini d'una llengua estrangera equivalent a el nivell B1 del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, d'acord amb la Recomanació Núm R (98) 6 de Comitè de Ministres dels Estats Membres de 17 d'octubre de 2000.

REQUISIT PER A L'OBTENCIÓ DEL  TÍTOL

C1

La configuració bilingüe de el sistema educatiu valencià determina l'exigència que els futurs docents tinguen una adequada capacitació en les nostres dues llengües oficials. Així, per obtenir el títol de màster es requereix l'acreditació, a la seua finalització, de les competències lingüístiques en català / valencià, almenys en el seu nivell C1. Els estudiants procedents de sistemes educatius estrangers la llengua materna  dels quals siga diferent del castellà, hauran també  d'acreditar, per a l'obtenció del títol, el nivell C1 de castellà.

 

 

Requisits per a l'accés a l'especialitat de Serveis Socioculturals i a la Comunitat

 

Prioritat 1

  • Antropologia
  • Educació Social
  • Mestre/a en Educació Infantil
  • Mestre/a en Educació Primària
  • Pedagogia
  • Psicologia
  • Psicopedagogia
  • Sociologia
  • Turisme
  • Treball Social

Prioritat 2

(si hi ha places vacants després de prioritat 1)

  • Ciències Polítiques i de l'Administració Pública
  • Criminologia
  • Comunicació Audiovisual
  • Geografia i Medi Ambient
  • Història
  • Història de l'Art
  • Periodisme
  • Publicitat i Relacions Públiques

Prioritat 3

(si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2)

Qualsevol altra titulació de ciències socials o humanitats, amb realització de prova d'accés

 

 

Temari per a la prova d’accés a l’especialitat de Serveis Socioculturals i a la Comunitat

1. La realitat social. Àmbits de la intervenció social. Evolució i models de la Intervenció. Els Servicis Socioculturals i a la Comunitat. Aspectes actitudinals de la intervenció.

2. La investigació social: avaluació dels grups i dels contextos socials. Tècniques per a la recollida de dades. Tècniques d'anàlisi. Elaboració de conclusions.

3. Etapes del desenrotllament humà: infància, adolescència, maduresa i senectut. Implicacions des de la perspectiva educativa i social: projectes, institucions i Associacions.

4. La intervenció social. La intervenció en integració i marginació social: Concepte i teories. Marc històric.

5. L'Animació Sociocultural: naixement i evolució. Concepte d'Animació Sociocultural, objectius i funcions. Animació Sociocultural i valors. Altres conceptes pròxims: educació permanent, educació formal i no formal, educació informal i educació d'adults. L'Animació Sociocultural a Espanya i en la Unió Europea.

6. L'Animador Sociocultural. Àmbit professional i tipus. Funcions, valors, Capacitats i actituds. El seu rol en la intervenció de programes Socioculturals. Els recursos en l'Animació Sociocultural: anàlisi i organització. Recursos de la comunitat i la seua utilitat en el camp de l'Animació cultural: etnogràfics, històrics, econòmics, culturals, ecològics i geogràfics.

7. L'educació en valors com a eix metodològic en la intervenció social i educativa en el ser humà (educació moral i cívica, educació per a la igualtat d'oportunitats d'ambdós sexes, educació ambiental, educació per a la salut, educació sexual, educació viària i educació del consumidor).

8. Oci i temps lliure. Característiques de l'oci en la societat actual. Implicacions en el desenrotllament social. Necessitats i demandes socials. Criteris pedagògics de les activitats socioeducatives i de temps lliure. Atenció a col·lectius amb dificultats especials: ajudes tècniques, ajust de programes, tècniques i activitats.

9. Procés de planificació: nivells de concreció (pla, programa i projecte) i fases. Elaboració de programes: models, tipus i elements. El projecte com a eix de la intervenció: fases i característiques. Elaboració de projectes d'oci i temps lliure.

10. El procés avaluador: fases, agents, problemes habituals. Estratègies d’ Avaluació: tècniques i instruments; classificació, descripció i pautes d'aplicació. Metodologia d'investigació-acció. Avaluació en oci i temps lliure.

11. Tècniques i mètodes d'animació en el camp d'oci i temps lliure. Organització d'activitats socioeducatives i de temps lliure. Valor social, relacional i afectiu del joc. Classificació dels jocs. Aplicació sociocultural del joc. Ludoteca: organització i criteris de selecció de materials.

12. El grup: concepte i tipus. Repartiment de funcions en el grup: els rols. Dinàmica grupal: concepte i tècniques aplicables en l'àmbit de l'Animació. Estil de dirección. Tipologia grupal. La comunicació en els grups.

13. Intervenció comunitària: concepte. Estructura i organització comunitària en la societat actual. Àmbits d'intervenció comunitària. L'associacionisme.

Intervenció cultural: concepte i àmbits. Els mitjans de comunicació social: premsa ràdio, cine i televisió. L'impacte de la Imatge. Influència de la televisió, el cine i la publicitat: alfabetització icònica.

14. Organismes internacionals per a la cooperació. Programes de la Va unir Europea relacionats amb l'acció social. Organitzacions No Governamentals: característiques. Voluntariat social.

15. Els drets del xiquet. Marc legal. La infància en situació de risc social. Indicadors de risc. Indicadors del maltractament infantil. Servicis especialitzats dins d'una política de benestar social: adopció i acolliment familiar, centres d'acollida i intervenció amb els famílies.

16. L'escola Infantil en el Sistema Educatiu Espanyol. Marc legal. Característiques generals, finalitats, estructura curricular i àrees d'aprenentatge. L'atenció a la diversitat en els centres infantils. Factors de diversitat en la Infància. Les necessitats educatives especials. La integració escolar: objectius i Recursos. Col·laboració centre-família-altres agents externs.

17. El joc infantil, eix metodològic de la intervenció en 0-6 anys. Teories del joc. Característiques i classificacions. Joc i treball. Joc i desenrotllament. L'observació en el joc infantil: procediments i instruments. El rol de l'adult en el joc. Criteris de selecció dels jocs. El joc en els projectes recreatius infantils: excursions, festes, colònies, campaments i altres. Els joguets com a recurs didàctic: anàlisi i valoració del joguet. Criteris de selecció i classificació de joguets. Adequació joguet-edat. Equipaments de joc en l'exterior. Normes de seguretat dels joguets. Els joguets i l'educació per al consum.

18. Inserció ocupacional: concepte. Marc legal. Respostes del món laboral i Formatiu en la societat actual. Sectors amb especial dificultat: menors, Marginació, dones i discapacitats. Els valors i les actituds en el món laboral. Iniciatives, programes i projectes actuals.