Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Logo del portal

Máster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària per la Universitat de València

 

Per a l'accés a cadascuna de les especialitats del Màster en Professor / a d'Educació Secundària a la Universitat de València s'estableixen els següents nivells de priorització de titulacions:

Nivell de Prioritat 1: Titulacions que permeten l'accés directe, i de forma preferent, a cada especialitat.

Nivell de Prioritat 2: Titulacions que permeten l'accés directe a cada especialitat, només en el cas que l'oferta siga superior a la demanda existent de les titulacions preferents.

Nivell de Prioritat 3: Titulacions que permeten l'accés a cada especialitat, només en el cas que l'oferta siga superior a la demanda existent de les titulacions de les anteriors prioritats, i sempre mitjançant prova d'accés

 

Les sol·licituds s'ordenaran d'acord amb la prioritat de la titulació d'accés. En cas de ser major l'oferta que la demanda de titulacions de prioritat 1 es podran completar les places restants amb estudiants de titulacions de prioritat 2 i, cas de seguir sent major l'oferta que la demanda de titulacions de prioritat 1 i prioritat 2, les places restants es podran completar amb estudiants de titulacions de prioritat 3 que hagen superat la prova d'accés.

La prova d'accés serà única per a cada especialitat. Estarà dissenyada per acreditar el domini dels coneixements disciplinars propis de l'especialitat de màster que es vol cursar i versarà sobre els continguts de les matèries pròpies de cadascuna d'elles. 

 

Requisits lingüístics

 

REQUISIT

D'ACCÉS

     B1 

Per accedir al Máster en Professor/a d'Educació Secundària s'ha d'acreditar el domini d'una llengua estrangera equivalent a el nivell B1 del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, d'acord amb la Recomanació Núm R (98) 6 de Comitè de Ministres dels Estats Membres de 17 d'octubre de 2000.

REQUISIT PER A L'OBTENCIÓ DEL  TÍTOL

C1

La configuració bilingüe de el sistema educatiu valencià determina l'exigència que els futurs docents tinguen una adequada capacitació en les nostres dues llengües oficials. Així, per obtenir el títol de màster es requereix l'acreditació, a la seua finalització, de les competències lingüístiques en català / valencià, almenys en el seu nivell C1. Els estudiants procedents de sistemes educatius estrangers la llengua materna  dels quals siga diferent del castellà, hauran també  d'acreditar, per a l'obtenció del títol, el nivell C1 de castellà.

 

 

Requisits per a l'accés a l'especialitat d'FP Empresa, Comerç i Turisme

 

Prioritat 1

  • Administració i Direcció d'Empreses
  • Comerç i Màrqueting
  • Finances i Comptabilitat
  • Intel·ligència i Analítica de Negocis
  • Negocis Internacionals
  • Turisme

Prioritat 2

(si hi ha places vacants després de prioritat 1)

  • Dret
  • Economia
  • Geografia i Medi Ambient
  • Enginyeria d'Organització Industrial
  • Relacions Laborals i Recursos Humans

Prioritat 3

(si hi ha places vacants després de prioritat 1 i 2)

Qualsevol altra titulació de ciències socials, amb realització de prova d'accés

 

 

Temari per a la prova d'accés a l'especialitat d'Empresa, Comerç i Turisme

 

1. Iniciativa emprenedora. Innovació i desenvolupament econòmic. Principals característiques de la innovació. Beneficis socials de la cultura emprenedora.

 

2. El caràcter emprenedor. Factors claus dels emprenedors: iniciativa, creativitat i formació. L'actuació dels emprenedors. El risc en l'activitat emprenedora.

 

3. Concepte d'empresari. Requisits per a l'exercici de l'activitat empresarial. Objectius personals versus objectius empresarials.

 

4. L'empresa i el seu entorn. L'empresa com a sistema. Funcions bàsiques de l'empresa. Diferents formes d'organització. L'organigrama.

 

5. L'entorn general de l'empresa. Entorn econòmic, social, demogràfic, cultural i mediambiental. L'entorn específic de l'empresa: clients, proveïdors i competència

 

6. L'estudi de mercat. Pla de màrqueting.

 

7. Cultura de l'empresa i imatge corporativa. L'ètica empresarial i els principis ètics d'actuació. Contribució de l'empresa desenvolupament sostenible. La responsabilitat social corporativa.

 

8. Creació i posada en marxa d'una empresa. Concepte jurídic d'empresa. Tipus d'empresa i elecció de la forma jurídica. Tràmits administratius per a la constitució d'una empresa.

 

9. Concepte d'inversió i fonts de finançament. Instruments de finançament bancari. Ajudes, subvencions i incentius fiscals. Viabilitat economicofinancera.

 

10. Pla d'empresa. Elecció de la forma jurídica, estudi de viabilitat econòmica i financera, tràmits administratius i gestió d'ajuts i subvencions.

 

11. Concepte de comptabilitat i nocions bàsiques. Operacions comptables: registre de la informació econòmica d'una empresa. La comptabilitat com a imatge fidel de la situació econòmica.

 

12. Anàlisi de la informació comptable. Llibres i documents obligatoris segons la normativa vigent. El Balanç i el Compte de resultats.

 

13. La fiscalitat de l'empresa. Obligacions fiscals de les empreses. Requisits i terminis per a la presentació de documents oficials.

 

14. Gestió administrativa. Documents necessaris per al desenvolupament de l'activitat econòmica. Documents de compravenda, mitjans de pagament i altres.

 

15. Fonament, naturalesa i propòsit de l'administració de les empreses i entitats del sector d'hoteleria i turisme. Funcions i objectius. Avaluació de les principals aportacions històriques a la teoria de l'administració empresarial.

 

16. La planificació empresarial en hostaleria i turisme. Valoració de la seva importància. Tipus de plans empresarials. Justificació del procés de planificació. 

17. Gestió i control pressupostaris en les empreses i entitats d'hoteleria i turisme. Justificació. Concepte i propòsit dels pressupostos. Cicle pressupostari. Tipus de pressupostos. Instruments de control empresarial no pressupostari. Tècniques de programació i control. Mètodes de càlcul de temps. 

18. El cicle comptable en les empreses del sector d'hoteleria i turisme. Formalització del compte de pèrdues i guanys i del balanç de situació. Adaptació del Pla General de Comptabilitat a les empreses d'hostaleria i turisme 

19. Anàlisi economicofinancera a les empreses del sector d'hoteleria i turisme. Interpretació financera dels balanços de situació i del compte de pèrdues i guanys. Anàlisi dels fluxos de fons de tresoreria (cash-flow). Anàlisi estàtic i dinàmic de la rendibilitat. Anàlisi de la liquiditat i l'endeutament. Fons de maniobra. Avaluació dels sistemes de cobrament i pagament. Valoració de les ràtios de liquiditat. Anàlisi de l'endeutament. Avaluació de l'estructura financera de les empreses. 

20. Avaluació d'inversions en el sector d'hostaleria i turisme. Tipus d'inversió més usuals. Mètodes per avaluar inversions segons cada tipus d'empresa: Pay-back, VAN, TIR. 

21. L'organització en les empreses i entitats d'hoteleria i turisme. Relació amb altres funcions gerencials. Patrons bàsics de departamentalització tradicional. Estructura i cultura organitzatives eficaces. 

22. La professionalitat en hostaleria i turisme. Anàlisi comparativa de les competències professionals Anàlisi dels coneixements, habilitats cognitives, destreses i actituds més significatius. Principis deontològics característics en el marc de cada subsector. 

23. Estadística descriptiva i anàlisi estadística en hostaleria i turisme. Tècniques i tipus d'anàlisis estadístiques. Aplicacions. 

24. El fenomen turístic. Valoració del fet turístic des de la perspectiva dels seus efectes econòmics, culturals, sociopolítics i mediambientals. Dinàmica dels fluxos turístics. Previsions de l'evolució futura del fenomen turístic. 

25. Mercat turístic. Procés global de prestació de serveis turístics. Caracterització de l'oferta turística. Caracterització i motivacions de la demanda turística internacional i espanyola. Procés global de creació i prestació dels serveis turístics en funció de les seues fases.