Logo de la Universitat de València Logo del portal

.
.
.
.

Des que era menuda he tingut clar que volia dedicar-me a la docència.

Helena

18 de de gener de 2019

Helena Moros Gracia

Alumna del Màster en Professor/a d’Educació Secundària, en l'especialització d'Anglès. Promoció 2017-2018.

Des que era menuda he tingut clar que volia dedicar-me a la docència. A més, sempre he tingut molta estima pels idiomes. És per aquest motiu que vaig decidir estudiar Filologia Anglesa. Després de graduar-me, em vaig matricular en el Màster de Professorat d’Educació  Secundària per dos motius: per una banda, necessitava adquirir coneixements relacionats amb la didàctica que no havia tingut l’oportunitat d’aprendre en el grau; per altra banda, és una eixida professional que et permet accedir a un àmbit laboral molt ampli (hi ha molts tipus d’ensenyament i d’institucions educatives actualment a les quals no es pot accedir sense el màster).

Quant al màster en concret, supose que com en qualsevol etapa educativa, vaig trobar assignatures i professorat que me n’han fet servir més o menys. Cadascun dels professors i professores venien d’un àmbit educatiu distint i d’especialitats diverses, i això va suposar un bagatge cultural, social i educatiu considerable. A més, aquest màster té aspectes positius que caldria esmentar. Primerament, el període de pràctiques en centres educatius és una de les seues principals atraccions. Tots els meus companys i les meues companyes gaudirem molt d’aquesta experiència (curta al nostre parer, ja que si per nosaltres fora haguérem estat els deu mesos en centres d’educació secundària o EOI!). També ens va oferir eines i estratègies pràctiques per a poder utilitzar dins les aules. Gran part de l’alumnat veníem de filologia o traducció, així que desconeixíem el funcionament d’una classe de secundària (almenys des del punt de vista del docent). També ens iniciarem breument en la programació didàctica, vam compartir recursos educatius i estratègies d’aprenentatge i utilitzàrem una metodologia cooperativa (ja que quasi tots els projectes es feien en grup). Per altra banda, s’hi va promoure la reflexió. Algunes assignatures es basaven principalment en el plantejament de problemes ètics comuns dins les aules (com la diversitat, la discriminació o l’assetjament escolar) i ens presentaven supòsits de situacions conflictives que el professorat pot trobar a l’aula en el seu dia a dia.

Durant el curs que va durar el màster també vam forjar relacions molt bones entre l’alumnat així com amb alguns membres del professorat. El fet que totes les persones que hi participem estiguem relacionades amb el món docent (bé perquè hi volem accedir o perquè d’altres ja hi pertanyen) va crear un vincle afectiu i professional entre nosaltres. Un curs després, mantinc la relació amb moltes companyes i certes professores, ja que compartim un espai i projectes comuns.

Així dons, malgrat que a vegades és difícil compaginar el màster amb el món laboral (ja que gran part dels discents estudiem i treballem), el Màster en Professora d’Educació Secundària m’ha obert les portes del món laboral, m’ha ajudat a adquirir eines per a millorar com a professora, ha suposat que amplie la meua visió crítica sobre l’educació secundària i tot allò que aquesta comporta i, alhora, ha posat en el meu camí persones magnífiques.

Convertir a pdf (obri en nova finestra )
 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies