
Los días 12 y 13 de julio se celebrarán las pruebas de acceso a las especialidades del Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria.
Llista d'enllaços:
Los días 12 y 13 de julio se celebrarán las pruebas de acceso a las especialidades del Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria.
Llista d'enllaços:
És un màster habilitant i presencial (no en línia), és a dir, després de cursar un any acadèmic, el qual inclou l'avaluació d'un TFM i el Pràcticum (pràctica professional), l'estudiantat estarà habilitat per a fer classe de secundària en el sistema educatiu.
Per a accedir-hi cal tindre un grau o llicenciatura,la qual cosa permet triar una de les especialitats del màster (per a més informació veure l'apartat d'especialitats).
Este títol de màster acredita la formació pedagògica i didàctica que habilita per a l'exercici de la professió de docent en centres públics i privats d'educació secundària obligatòria, batxillerat, EE. OO. II. i F.P i de formació professional específica.
Data d'actualització: 12/07/21 10:04:43
L’estudiantat que curse els estudis a temps complet s’ha de matricular dels 60 crèdits ECTS, i està organitzat per a ser cursat en un curs acadèmic, d'octubre a juliol ja que es tracta d’una matrícula anual..
L’alumnat que curse els seus estudis a temps parcial, el primer any s’ha de matricular entre 24 i 35 crèdits on no podran incloure's les assignatures de Practicum i TFM. Per a més informació consultar el Pla d’estudis.
Data d'actualització: 04/07/24 01:04:24
El TFM consisteix en un treball monogràfic individual, mitjançant el qual cada estudiant ha de demostrar la seua capacitat per a confrontar amb destresa els aspectes següents:
Atés que el TFM té un caràcter comprensiu dels coneixements i competències adquirides en el màster, la seua defensa haurà de realitzar‐se cap al final del període d'estudi del màster. Com indica el Pla d’Estudis, els estudiants que cursen el màster amb dedicació a temps parcial hauran de matricular-se del TFM en el segon any.
Consulta tota la informació relativa al Treball Fi de Màster.
Data d'actualització: 15/07/21 12:36:44
Aquest títol de Màster acredita la formació pedagògica i didàctica que habilita per a l'exercici de la professió de docent en centres públics i privats d'educació secundària obligatòria, batxillerat, EE OO II i formació professional específica.
Data d'actualització: 15/07/21 12:40:14
ECTS és la sigla corresponent a European Credit Transfer System (Sistema Europeu de Transferència de Crèdits) i és l'estàndard adoptat per totes les universitats de l'Espai Europeu d'Educació Superior per garantir l'homogeneïtat i la qualitat dels estudis que ofereixen. Un crèdit ECTS equival a 25-30 hores de treball, i té en compte, a més de les hores lectives, totes les activitats de l'estudiantat en el seu procés d'aprenentatge (hores d'estudi i d'elaboració de treballs i pràctiques). Quants crèdits té? El pla d’estudis conduent a l’obtenció del títol de Màster universitari en Professor/a d’Educació Secundària té 60 crèdits ECTS.
Data d'actualització: 15/07/21 12:42:39
No. Encara que tant el CAP com el màster de Secundària permeten acreditar els requisits la formació pedagògica i didàctica habilitant per a l'exercici de la docència en l'educació secundària obligatòria, el batxillerat i la formació professional, no obstant això el CAP no té la consideració de Títol universitari (ni oficial ni propi) ni es correspon amb cap dels ensenyaments universitaris de grau, màster o doctorat, per la qual cosa no existeix equivalència acadèmica entre tots dos títols.
Data d'actualització: 24/01/22 08:23:20
NO. Des del passat 29 d'octubre de 2021 les universitats valencianes no poden expedir els certificats de capacitació per a l'ensenyament en valencià i en llengües estrangeres ni el Diploma de Mestre de Valencià (Ordre 3/2020 de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport i correcció d'errades i Ordre 4/2021).
És per això que ja no es pot sol·licitar el certificat ni el Diploma en cap dels organismes adscrits a la Universitat de València que s'encarregaven de certificar-los a través dels diferents itineraris (Servei de Llengües i Política Lingüística i facultats de Magisteri i Filologia, Traducció i Comunicació).
Si teniu qualsevol dubte sobre l'expedició, valor o requisit dels documents esmentats, cal que us dirigiu a la Conselleria d'Educació Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana. Feu clic ací per a accedir-ne a la informació de contacte.
Data d'actualització: 24/01/22 08:26:35
El màster de Secundària és presencial en les universitats que no són a distància. L'assistència a classe és obligatòria. Així ho indica en l'ORDRE ECI/3858/2007, de 27 de desembre, per la qual s'estableixen els requisits per a la verificació dels títols universitaris oficials que habiliten per a l'exercici de les professions de Professor d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes; en l'apartat 5 de l'annex d'aquesta ordre indica: “Amb caràcter general, han de ser presencials, almenys, en el 80% dels crèdits totals del Màster, inclòs necessàriament el Practicum” (p. 53752 del BOE núm. 312, dissabte 29 desembre 2007)
Data d'actualització: 24/01/22 09:40:44
Data d'actualització: 03/07/24 12:39:47
Cada especialitat té una quantitat de crèdits per assignatura que han hagut de ser cursats per a poder accedir-hi; en cas contrari, l'estudiantat ha de fer un examen específic.
Més informació de les especialitats i els crèdits d'accés
Data d'actualització: 15/07/21 02:40:25
La baremació per establir l'ordenació d'admissió i matrícula es fa seguint els següents criteris:
Data d'actualització: 18/02/22 02:14:43
Els estudis conduents a l’obtenció d’aquest títol que s’imparteix a la UV es poden cursar, a temps complet (1 curs acadèmic) o bé a temps parcial (2 cursos acadèmics).
Data d'actualització: 14/07/21 12:35:43
Només en casos justificats es pot procedir a modificar o, si escau, renunciar a la matrícula.
Data d'actualització: 14/07/21 12:38:42
El reconeixement de crèdits suposa l'acceptació per una universitat dels crèdits que, havent estat obtinguts en uns ensenyaments oficials, en la mateixa o una altra universitat, són computats en altres diferents als efectes de l'obtenció d'un títol oficial.
Més informació sobre reconeixement de crèdits.
Data d'actualització: 15/07/21 02:34:51
No, no es realitzen trasllats d’expedients. Tot l'alumnat ha de fer preinscripció. En cas d'obtindre plaça, l'alumne es matricularà dels 60 crèdits de què consta el pla d'estudis del màster i haurà de sol·licitar el reconeixement de crèdits en els terminis establits.
Data d'actualització: 31/05/23 09:45:08
El PRÀCTICUM és una matèria que està encaminada a adquirir els coneixements i competències necessàries per a l'exercici professional com professor d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes en un context real de treball. L'adquisició d'aquests coneixements i competències es relaciona amb:
Consulta tota la informació relativa al Pràcticum.
Data d'actualització: 12/07/21 10:04:11
En el Màster de Professorat de Secundària NO es poden convalidar les pràctiques per l'experiència laboral, en compliment del art 10.5 del Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d'assegurament de la seua qualitat. El nombre de crèdits que siguen objecte de reconeixement no podrà ser superior, en el seu conjunt, al 15 per cent del total dels crèdits que constitueixen el pla d'estudis. Atés que les pràctiques són 10 crèdits, dels 60 del màster, superen aqueix 15% (9ECTS).
Data d'actualització: 19/12/22 11:59:01
Requisit específic i obligatori per a realitzar el dipòsit del títol
És requisit específic i obligatori, per a realitzar el dipòsit del títol del Màster en Professor/a de Educació Secundària, estar en possessió del nivell C1 de Valencià conforme al MERCL (Marco Europeu de Referència per a les Llengües).
Així mateix els estudiants estrangers hauran d'acreditar el nivell C1 de Llengua castellana.
Data d'actualització: 15/07/21 12:27:59
La vinculació de les titulacions a les diferents especialitats del màster de Secundària està regulada pels requisits d'accés que estableixen tres nivells de priorització de titulacions (veure l'apartat especialitats del màster).
Les sol·licituds són baremades d'acord amb aquest sistema de prioritats en funció del seu grau d'afinitat, de major (prioritat 1) a menor (prioritat 3).
En el cas que una titulació es bareme com a prioritat 3, es notifica a l'alumne aquesta circumstància informant-lo que, en el cas de quedar places disponibles després de l'adjudicació de prioritats 1 i 2, haurà de superar una prova d'accés a l'especialitat corresponent.
Data d'actualització: 20/07/21 12:22:39
La prova d'accés es realitzarà únicament en el cas que després de l'adjudicació de les places per prioritat 1 i 2, queden places disponibles per a titulacions amb prioritat 3.
Mitjançant la superació de la prova d'accés, l'alumne ha d'acreditar
coneixements relatius al currículum de l'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat en aplicació de la normativa autonòmica. La prova és dissenyada pel coordinador/a de l'especialitat. L'alumne ha d'abonar les taxes administratives corresponents (78,20€ per al curs 2021-2022) i la prova és avaluada com a APTE/NO APTE.
Data d'actualització: 20/07/21 12:29:11
En fer la preinscripció, l'alumne estableix la seua preferència respecte a les
especialitats a les quals pot tindre accés amb el seu títol (tres com a màxim).
Per a cadascuna d'aqueixes especialitats s'aplica el sistema de priorització
publicat en la web del màster de Secundària.
Data d'actualització: 20/07/21 12:37:46
Especialitats | OFERTA |
Biologia y Geologia | 40 |
Dibuix | 40 |
Economia | 20 |
Filosofia | 20 |
Educació Física | 40 |
Física y Química | 40 |
Geografia e Història | 80 |
Llengua Castellana | 80 |
Llengua Catalana | 40 |
Anglés | 80 |
Francés | 10 |
Alemany | 10 |
Clàssiques | 20 |
Matemàtiques | 40 |
Música | 20 |
Formació i Orientació Laboral | 20 |
Orientació Educativa | 40 |
Tecnologia i Procesos Industrials | 40 |
Empresa, Comerç i Turisme | 40 |
Especialitats Biosanitàries | 40 |
Serveis Socioculturals i a la Comunitat | 40 |
TOTAL | 800 |
Data d'actualització: 16/07/21 08:04:36