
El Museu d'Història Natural de la Universitat de València ha participat en la III Trobada Nacional de Col·leccions Patrimonials Universitàries, organitzat per la Universitat de Barcelona els dies 20 i 21 de maig de 2026, amb dues ponències: “Tècniques de digitalització 3D com a mètode de conservació del patrimoni en el “MUVHN” i “Digitalització de fons fotogràfics recuperats de la DANA: preservació i documentació dels processos de rescat”, en el marc de la temàtica sobre els reptes i oportunitats de la transformació digital aplicada al patrimoni universitari.
En la primera ponència es va exposar el treball realitzat pel MUVHN des de 2016 fins a l'actualitat en la digitalització 3D dels exemplars més destacatsque custodia el museu, així com el procés de difusió i divulgació desenvolupat per acostar aquests models 3D tant a la comunitat científica com al públic en general.
En la segona ponència es van presentar els treballs de recuperació de registres fotogràfics aportats per ciutadans afectats per la DANA de 2024 en l´Horta Sud (València), els quals van acudir al MUVHN perquè tècnics especialitzats i voluntaris pogueren intervindre en la seua recuperació i complir així amb el nom del projecte, “Salvem els Fotos”.
Web de la trobada: https://museuvirtual.ub.edu/repu-2026/
Imatges:

















