Logo de la Universitat de València Logo Servei de Comptabilitat i Pressupost Logo del portal

INFORMACIÓ SOBRE FACTURA ELECTRÒNICA PER AL PERSONAL DE LA UNIVERSITAT

 

1.- Proveïdors obligats a presentar factura electrònica a la Universitat de València

Des de l'1 de gener de 2022, aquells proveïdors de la Universitat de València que siguen Societat Anònima, Societat Limitada o Unions Temporals d'empreses (NIF que comencen per la lletra A, B o U) tenen obligació de presentar les factures d'import superior a 200 euros, IVA exclòs , en format electrònic a través de la plataforma FACe de l'Estat, d'acord amb el que disposa l'article 31.12 del Reglament d'Execució Pressupostària per a 2022 de la Universitat de València i l'article 4 de la Llei 25/2103 d'impuls de la factura electrònica .

La resta de proveïdors (persones físiques, persones jurídiques el NIF de les quals no comence per A, B o U) no estan obligats a presentar factura electrònica, però poden fer-ho voluntàriament.

De manera transitòria, la UV eximeix de l'obligació de presentar factura electrònica per a les despeses tramitades a través de caixa fixa i per a les entitats no residents a Espanya.

 

2.- Informació a proporcionar als proveïdors

Cal proporcionar al proveïdor les dades següents perquè la factura electrònica es registre correctament a SICUV, agilitzar-ne la tramitació i pagament, i poder iniciar la implantació de l'expedient econòmic electrònic:

  • Oficina comptable
    • Codi. DIR3: U01800001 UNIVERSITAT DE VALÈNCIA
  • Òrgan gestor
    • ​Codi. DIR3: U01800001 UNIVERSITAT DE VALÈNCIA
  • Unitat tramitadora
    • ​Codi. DIR3: U018#####  Departament, institut, servei,…
  • Òrgan proposant
    • Clau específica o orgànica (si no n'hi ha d'específica). Incloure al camp codi.
    • Referència del contracte (ref. de LICITA). Incloure al camp descripció.
    • Investigador/a o persona responsable de la despesa. Incloure al camp nom i cognoms.

Podeu consultar o descarregar el llistat complet dels codis DIR3 de la UV.

Recordeu al proveïdor que, enviada una factura electrònica, no l'ha de tornar a enviar en paper i que disposa d'eines informàtiques per a emetre factures electròniques (veure apartat instruccions per als proveïdors).

 

3.- Gestió de les factures electròniques

Les factures electròniques es registren el mateix dia que el proveïdor les envia a la plataforma FACe i, des d'allà, us arribarà un correu informatiu a l'adreça de correu electrònic assignada al codi DIR3 de destinació de la factura. Cal revisar cada dia aquesta adreça de correu.

Recordeu revisar diàriament les factures electròniques de la vostra unitat (estats FACE_INI; FACE_ERR i canviar-los a l'estat R o V quan siga possible o a FACE_DEV si hi ha motiu de devolució).

Feu servir l'àrea gestora 999999 per a canvi de destinatari dins de la UV (prèvia comunicació amb l'àrea gestora què haja de tramitar la factura electrònica dins de la UV).

Comproveu que l'import de la factura electrònica a SICUV coincideix amb la vostra impressió en PDF. Els errors per desquadraments en factures multipartides solen poder corregir-se a SICUV.

Comproveu les dades personals i bancàries dels proveïdors (el compte bancari de la factura electrònica ha de coincidir amb el d'alta de tercer a SICUV).

 

4.- Eines d'ajuda en la gestió de les factures electròniques:

  • Podeu consultar els codis DIR·3 de la Universitat de València al següent enllaç.
  • Podeu descarregar el llistat complet amb els correus electrònics de contacte al següent enllaç.
  • Per a qualsevol dubte sobre la tramitació de la factura electrònica podeu consultar el Manual de tramitació de la factura electrònica al següent enllaç.
  • Per a qualsevol consulta sobre tramitació electrònica podeu escriure a la nostra adreça de correu: facturaelectronica@uv.es.