
Les seleccions d'escalada, golf, esgrima, pàdel i bàsquet de la UV jugaran el CEU.
Els Campionats d’Espanya Universitaris (CEU) continuen sumant competicions al seu calendari. Les seleccions d’escalada, golf, esgrima, pàdel i bàsquet de la UV s’enfronten als seus campionats nacionals.
L’equip d’escalada lluitarà per medalles
El CEU d’escalada de la UV tindrà lloc de l’1 al 2 d’abril, competició que es desenvoluparà al Pavelló Poliesportiu de la Universitat Politècnica de València, universitat organitzadora del campionat. “Com cada any, l’equip d’escalada està preparat per donar-ho tot en el CEU”, assenyala Mónica Sánchez, entrenadora de l’equip. La UV acudirà al nacional amb representació de les dues categories, masculina i femenina. En xics, l’equip estarà format per Anier González, Adrián Herraiz i Pepe de la Fuente. “Anier ve d’aconseguir l’or en l’autonòmic i està en molt bona forma per a lluitar per un lloc en el podi”, explica l’entrenadora, i afegeix que per a Anier serà el seu debut en un campionat d’Espanya.
En femení, l’equip estarà format per Sara Vives, Maite Martínez i Claudia López. La seua seleccionadora remarca també l’alta motivació entre l’equip femení, atès que “Sara ve d’aconseguir la plata i també lluitarà pel podi. Maite està motivadíssima després del CADU i les bones sensacions sentides”, diu l’entrenadora. Així mateix, Sánchez afegeix que aquest campionat serà el primer per a Claudia López.
Quant a les possibilitats d’aconseguir medalles per equips, la selecció de la UV és conscient de les dificultats, tenint en compte les baixes sofertes. “Serà molt difícil, però… per què no?”, conclou Mónica Sánchez.
Representació individual masculina en el CEU de golf
El CEU de golf, organitzat per la Universitat Miguel Hernández, se celebrarà de l’1 al 4 d’abril en el Club de Camp de Golf El Plantío (Elx). La UV estarà representada per dos esportistes, Álvaro Pujades del FCAFE, recent campió autonòmic, i David Baixauli, de la Facultat d’ADE i Dret. Com que solament té representació masculina, la UV solament podrà competir en la classificació individual i no per equips (és necessària la presència de representació mixta per a competir per equips).
La selecció d’esgrima lluitarà pels cinc primers llocs
La selecció d’esgrima de la UV també s’enfrontarà en el CEU i competirà en modalitat floret masculí, floret femení, espasa masculina, espasa femenina i sabre masculí. Com avança el seu entrenador, Javier García Delgado, la selecció lluitarà per quedar entre els cinc primers llocs per equips, a més de tenir possibilitats de medalla en la modalitat de floret, en categoria masculina. La Universitat CEU Cardenal Herrera serà la universitat organitzadora del campionat, que arrencarà el 5 d’abril i acabarà el 7. La competició es desenvoluparà al Centre de Tecnificació d’Esgrima, Pavelló Municipal de Benimaclet, València.
En pàdel, perspectiva de medalles
Per tancar, en el CEU de pàdel, la Universitat de València arriba a la competició com a campiona autonòmica i estarà representada per la parella masculina formada per Sergio Icardo i Salvador Oria, i la parella femenina composta per Sonia Monrabal i Esther García. “Tenim esperança d’obtenir medalla enguany, tant en masculí com en parelles”, assenyala el seu entrenador, Jorge Bellmont. El campionat està organitzat per la UCV i tindrà lloc de l’1 al 4 d’abril al PadelCity (Massanassa).
CEU de bàsquet
El CEU de bàsquet es disputarà del 1 al 5 d'abril al Palau dels Esports de la Universitat Miguel Hernández d’Elx. La Universitat de València estarà representada per les seues dues seleccions que van tancar el seu pas pel CADU guanyant l’or. L’equip femení estarà liderat pel seu entrenador Pau Gaya, i l’equip masculí amb Jaume Tormo al capdavant.