Destinataris
PAS
Modalitat d'impartició
En línia asíncrona + Presencial
Llengua
Castellà
Durada total
42
Durada presencial
30
Durada en línia síncrona
0
Durada en línia asíncrona
12
Programa
Oferta pròpia -SFPIE
Modalitat formativa
Curs
Curs acadèmic
2021-2022
Edició
01
Any del pla de formació
2022
Data d'inici del curs
01/03/2022
Data de finalització del curs
10/05/2022
Data d'inici d'inscripció
15/12/2021
Data de finalització d'inscripció
23/12/2021
Sessions
Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 01/03/2022 16:00 | 01/03/2022 21:00 | Aula 1.1 SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
2 | 08/03/2022 16:00 | 08/03/2022 19:00 | Aula 1.1 SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
3 | 22/03/2022 16:00 | 22/03/2022 19:00 | Aula 1.1 SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
4 | 29/03/2022 16:00 | 29/03/2022 19:00 | Aula 1.1 SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
5 | 05/04/2022 16:00 | 05/04/2022 19:00 | Aula 1.1 SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
6 | 26/04/2022 16:00 | 26/04/2022 19:00 | Aula 1.1 SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
7 | 29/04/2022 16:00 | 29/04/2022 20:00 | Aula 1.1 SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
8 | 02/05/2022 16:00 | 02/05/2022 19:00 | Aula 1.1 SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
9 | 10/05/2022 16:00 | 10/05/2022 19:00 | Aula 2.1 SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
Professorat no UV
David Martínez Rubio
Dr. en Psicologia per la UV i investigador del Grupo PROMOSAM (UV).
Responsable de l´Àrea de Mindfulness i Compassió en Psicoforma. Instructor de Mindfulness pel Mindfulness Oxford Centre. Docent Universitari.
Estructura UV organitzadora
Objectius formatius
- Ser més conscients dels nostres patrons de funcionament habitual (pensaments, emocions i accions) i les seues conseqüències.
- Afeblir patrons automàtics de resposta, fomentant l'aparició de respostes més adequades i eficaces. Aprenent a respondre en comptes d'actuar.
- Reconèixer hàbits poc saludables instaurats en la vida diària i canviar-los per patrons més saludables. Comprendre les causes del malestar psicològic mitjançant la pràctica de Mindfulness.
- Aprendre a relacionar-se amb les experiències internes i externes d'una manera més beneficiosa.
- Aprenentatge d'habilitats basades en Mindfulness que ajuden a una millor gestió emocional i cognitiva de l'ansietat i els baixos estats d'ànim.
- Desenvolupar l'habilitat d'estar en el present (manera ser vs. manera fer).
- Aprendre a no reaccionar a les sensacions corporals, pensaments i emocions desagradables, prevenint d'aquesta manera els cicles de retroalimentació negativa en forma d'espiral que es perpetuen a si mateixos.
- Aprendre a cuidar millor de nosaltres mateixos, per a viure de forma més saludable
- Establir una rutina de pràctica que facilita la generalització a la vida diària de l'aprés durant el programa.
Competències que es desenvoluparan
- Capacitat de tindre més consciencia de les pautes conductuals i patrons de pensaments habituals.
- Capacitat metacognitiva reguladora dels processos de concentració i atenció plena.
- Capacitat d´aprendre i posar en pràctica les habilitats basades en Mindfulness que ajuden a una millor gestió emocional i cognitiva de l'ansietat, preocupació, irritació i els baixos estats d'ànim.
- Eficàcia per a relacionar-se amb els esdeveniments externs de manera més adaptativa.
- Capacitat d´autoregulació.
- Capacitat de gestionar l’experiència interna de manera més beneficiosa (pensaments i emocions).
- Capacitat per a incloure l´habilitat de Mindfulness en les activitats diàries.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat
Registre de pràctiques i avaluació final pre post intervenció.
Assistència al 85% de les hores presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.