Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Atenció a les persones usuàries en la biblioteca universitària i atenció a persones amb discapacitat

Destinataris PAS
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + Presencial
Llengua Castellà
Durada total 20
Durada presencial 2'30
Durada en línia asíncrona 17'30
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 01
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 02/05/2023
Data de finalització del curs 29/05/2023
Data d'inici d'inscripció 08/02/2023
Data de finalització d'inscripció 22/02/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 02/05/2023 00:00 29/05/2023 00:00 En línia
2 18/05/2023 09:00 18/05/2023 11:30 Sala de formació Biblioteca de Psicologia i Esport Facultat de Psicologia i Logopèdia
Perfil professional destinataris
PAS. Grups A1, A2 i C1, C2 Administració especial del Servei de Biblioteques i Documentació de la Universitat de València. Prioritàriament treballadors/res que estiguen en atenció al públic C1 i C2
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Asensi Borras, M. Celeste
Ver ficha
Professorat no UV

Francisco Javier García Gómez

Bibliotecari municipal des de 1995 (Bibliotecas Municipales de San Javier, Murcia).

Professor associat de la Facultad de Comunicación y Documentación de la Universidad de Murcia des de 2013. Col·laborador docent de la Facultad de Comunicación de la Universidad de Murcia des de 2013. Col·laborador docent de la Facultad de Comunicación y Documentación de la Universidad de Murcia des de 2004 fins 2013.

Objectius formatius

L’objectiu general del curs és proporcionar pautes de treball, recomanacions i tècniques que permeten dur a terme una comunicació fluida, eficaç i de qualitat amb l'usuari a les biblioteques.

Com a objectius específics ens plantegem la consecució dels següents:

• Contextualitzar el procés d'atenció a l'usuari com a part fonamental de la gestió integral de la biblioteca.

• Presentar les circumstàncies i factors que influeixen o poden influir en el desenvolupament del procés de comunicació que es duu a terme entre l'usuari i la biblioteca.

• Descriure les condicions i factors que cal considerar en les diferents etapes del procés d'atenció a l'usuari.

• Oferir recomanacions i pautes de treball específiques per a resoldre situacions conflictives amb els usuaris, així com gestionar suggeriments, queixes i reclamacions presentades.

• Proporcionar consells pràctics per a una comunicació fluida i eficaç amb usuaris amb necessitats especials.

• Ressaltar les possibilitats que ofereixen les tecnologies en els processos de comunicació amb l'usuari. Aportar suggeriments i exemples pràctics per a abordar amb garanties l'atenció a l'usuari en biblioteques a través de mitjans de comunicació digitals.

Competències que es desenvoluparan

L'atenció a l'usuari s'ha convertit en una de les parts fonamentals del treball bibliotecari que contempla no sols la resolució de consultes, dubtes o preguntes, sinó també la informació i orientació a l'usuari, la senyalització de seccions i serveis, l'adaptació de recursos, la personalització de serveis i prestacions, etc.

Les biblioteques existeixen per a atendre les necessitats dels seus usuaris, satisfer-les i adoptar els canvis necessaris per a oferir un servei de qualitat que repercutisca en la satisfacció dels usuaris que, al cap i a la fi, són els autèntics valedors del nostre treball diari.

Per a atendre convenientment l'usuari cal  adequar els nostres serveis cap als usuaris. Per a això hem de conèixer-los, esbrinar les seues necessitats, què és el que demanden, quines expectatives tenen i què valoren dels nostres serveis.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Curs teorico-pràctic en el qual es tractaran les principals qüestions a considerar en l'atenció a l'usuari en biblioteques públiques. Exposició de continguts. Debats. Grups de treball. Supòsits pràctics. Exemples de bones pràctiques

Inscripció