Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Foment de relacions saludables en el treball: promoció del benestar emocional i cognitiu

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 20
Durada presencial 20
Durada en línia síncrona 0
Durada en línia asíncrona 0
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 01
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 17/05/2023
Data de finalització del curs 06/06/2023
Data d'inici d'inscripció 08/02/2023
Data de finalització d'inscripció 22/02/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 17/05/2023 09:00 17/05/2023 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 25/05/2023 09:00 25/05/2023 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 31/05/2023 09:00 31/05/2023 13:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 01/06/2023 09:00 01/06/2023 13:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
5 06/06/2023 09:00 06/06/2023 13:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Gil Monte, Pedro Rafael
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
Professorat no UV

Ángel Martínez Moreno

Llicenciat en Psicologia

Director d’Aduma (www.aduma.cat)

Objectius formatius

1.    Saber identificar els components emocionals i cognitius presents en les relacions interpersonals i la
seua influència en el desenvolupament dels conflictes.
2.    Conèixer què és l’agressió i la violència en el treball com a oposició a les relacions saludables.
3.    Identificar les formes en què la violència psicològica es desenvolupa en les organitzacions.
4.    Conèixer procediments per a identificar relacions de violència psicològica en el treball i fomentar un entorn social més saludable.
5.    Identificar els mecanismes i les instàncies a través de les quals es dona el diàleg intern (per exemple, remugaments, pensaments distorsionats, atribucions...) per aconseguir la possibilitat de gestionar-lo.
6.    Disposar d’esquemes operatius per a l’anàlisi de situacions disfuncionals i per a la construcció i la gestió de problemes.
7.    Aprendre tècniques destinades a l’autogestió en situacions d’elevada intensitat emocional, tant en un mateix com en la relació amb persones de l’entorn, i construir vivències interpersonals més saludables.

Continguts

•    Psicologia de les relacions interpersonals en el treball.
•    El conflicte en les organitzacions: agressió i violència.
•    Entrenament en resolució de problemes.
•    Gestió diàleg intern.
•    Gestió emocional: afrontament de la ira.

Competències que es desenvoluparan

Les competències que es potenciaran estan relacionades amb:
    Millorar les relacions interpersonals en el treball.
    Millorar el maneig de l’estrès derivat de les relacions conflictives.
    Millorar la capacitat per a integrar-se en grups de treball.
    Facilitar les relacions en el procés d’atenció a altres membres de la UV, a estudiants i públic en general.
    Evitar situacions d’agressió i violència en el treball.
    Millorar la capacitat d’autocontrol emocional.
    Disposar d’instruments i esquemes d’actuació eficaços davant situacions psicosocials d’alta exigència.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

L’avaluació es realitzarà mitjançant exercicis que s’hauran de resoldre a classe. Es valorarà la participació a classe.

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores  presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

Inscripció