Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Llenguatge igualitari i no sexista

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 18
Durada en línia síncrona 6
Durada en línia asíncrona 12
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2021-2022
Edició 01
Any del pla de formació 2022
Data d'inici del curs 03/05/2022
Data de finalització del curs 24/05/2022
Data d'inici d'inscripció 16/02/2022
Data de finalització d'inscripció 07/03/2022
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 03/05/2022 17:00 03/05/2022 18:30 En línia
2 10/05/2022 17:00 10/05/2022 18:30 En línia
3 17/05/2022 17:00 17/05/2022 18:30 En línia
4 24/05/2022 17:00 24/05/2022 18:30 En línia
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
  • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Professorat UV
  • Quilis Merin, Mercedes
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
  • Vicedirector/a Escola de Doctorat
Ver ficha
  • Montañez Mesas, Marta Pilar
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
Objectius formatius

Bloc I. Llenguatge i societat
● Marc normatiu
● El sexisme lingüístic

Bloc II. Gènere i sexisme en el nivell gramatical
● La norma gramatical en la formació del gènere en espanyol
● El masculí genèric
● Usos i contextos sexistes. Recomanacions per a evitar-los

Bloc III. Gènere i sexisme en el nivell lèxic-semàntic
● Termes lèxics problemàtics
● Sexisme en expressions i fórmules fixes
● Lèxic referit a oficis, professions i càrrecs
● Formes de tractament igualitari

Bloc IV. Recomanacions per a discursos en diferents àmbits
● En l'àmbit administratiu
● En l'àmbit educatiu
● En xarxes socials i llocs electrònics institucionals

Bloc V. Sexisme i imatge
● Rols i estereotips
● Estratègies per a un tracte igualitari en l'ús de la imatge

Competències que es desenvoluparan

Conscienciar a la comunitat universitària en l'ús d'un llenguatge que transmeta conceptes i actituds igualitàries.
Aprendre a reconèixer els usos sexistes de la llengua i a manejar les alternatives gramaticals, lèxiques i discursives que ens ofereix l'espanyol per a evitar-los.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

● Participació en classe i en els fòrums proposats després de cada sessió.
● Realització i superació d'una pràctica final.
● Assistència al 85% de les hores síncrones.
 

Inscripció