Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Organitza’t amb eficàcia: aprèn a alliberar-te de l’estrès

Destinataris PAS
Modalitat d'impartició En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 15
Durada en línia síncrona 15
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Període 1er semestre
Curs acadèmic 2020-2021
Edició 01
Any del pla de formació 2021
Data d'inici del curs 18/01/2021
Data de finalització del curs 02/02/2021
Data d'inici d'inscripció 16/12/2020
Data de finalització d'inscripció 21/12/2020
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 18/01/2021 09:30 18/01/2021 12:30 En línia
2 21/01/2021 09:30 21/01/2021 12:30 En línia
3 25/01/2021 09:30 25/01/2021 12:30 En línia
4 27/01/2021 09:30 27/01/2021 12:30 En línia
5 02/02/2021 09:30 02/02/2021 12:30 En línia
Perfil professional destinataris
PAS de la Universitat de València
Professorat UV
  • Salas Vallina, Andres
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a Titulacio Master Oficial
  • Cap de Seccio-Servei
  • Cap Iniciatives del Pla Estrategic
Ver ficha
Objectius formatius
  • Millorar el coneixement de l’alumne sobre el temps com a recurs, les seues peculiars característiques i la seua valoració.
  • Introduir els conceptes de missió, rols i principis, com a part d’un tot
  • Proporcionar les eines necessàries per a realitzar una planificació adequada seguint cadascuna de les seues fases.
  • Conèixer i aplicar criteris per a establir prioritats en la realització d’activitats.
  • Formalitzar un programa d'activitats setmanal.
Continguts

Bloque temàtic 1. Nocions bàsiques sobre la gestió del temps

  • La mal anomenada gestió del temps i els seus beneficis.
  • Característiques del temps.
  • Valor econòmic del temps.
  • Les lleis sobre el temps.
  • Quan i per què perdem el temps?
  • Factors que estan en l’origen de la pèrdua de temps.


Bloque temàtic 2. La missió i els objectius

  • Qüestió de brúixola no de rellotge.
  • La missió, els rols i els principis.
  • Els objectius.


Bloque temàtic 3. La planificació d’activitats en el temps

  • Distinció entre planificació i programació.
  • Fonaments de la planificació d’activitats.
  • Fases de la planificació.
  • La importància d’assumir i complir compromisos amb nosaltres mateixos.

Bloque temàtic 4. Assignar prioritats

  • Urgent vs. important.
  • La matriu urgència/importància com a eina per a una gestió del temps adequada.
  • Recomanacions a l'hora d'assignar prioritats.

Bloque temàtic 5. La programació setmanal

  • La setmana com a horitzó temporal a hora de programar activitats.
  • Definisca els seus objectius setmanals.
  • Formalitze el seu programa setmanal d'activitats.
  • Recomanacions a l'hora d'elaborar el seu programa setmanal.
Competències que es desenvoluparan
  • Ser capaç de definir la seua declaració de missió i definir els rols fonamentals que donen sentit a la seua vida.
  • Ser capaç de fixar una sèrie d'objectius fonamentals, instrumentals i complementaris, coherents amb la seua declaració de missió.
  • Saber com desglossar els seus objectius en la sèrie d’activitats necessàries per a la seua consecució.
  • Saber establir prioritats entre les activitats que ha d’afrontar sobre la base de la seua importància relativa.
  • Ser capaç de fixar metes setmanals coherents amb la seua declaració de missió i els seus objectius fonamentals a llarg termini, tenint en compte els rols que importen en la seua vida.
  • Saber programar les activitats necessàries per a aconseguir aquesta meta, prioritzant-les en funció de la seua importància, i ordenant-les de manera que augmente la seua eficiència.
  • Ser capaç d'adaptar aquesta programació als canvis, als imprevistos, noves exigències i oportunitats, sense "descavalcar-la", ni perdre el rumb cap als objectius.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Es valorarà la participació activa a l'aula.

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per la tutora o el tutor o per la professora o professor.

Darrera modificació 21/09/2021