Destinataris
PAS
Modalitat d'impartició
En línia síncrona
Llengua
Castellà
Durada total
15
Durada en línia síncrona
15
Programa
Formació contínua
Modalitat formativa
Curs
Període
1er semestre
Curs acadèmic
2020-2021
Edició
01
Any del pla de formació
2021
Data d'inici del curs
18/01/2021
Data de finalització del curs
02/02/2021
Data d'inici d'inscripció
16/12/2020
Data de finalització d'inscripció
21/12/2020
Sessions
Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 18/01/2021 09:30 | 18/01/2021 12:30 | En línia | |
2 | 21/01/2021 09:30 | 21/01/2021 12:30 | En línia | |
3 | 25/01/2021 09:30 | 25/01/2021 12:30 | En línia | |
4 | 27/01/2021 09:30 | 27/01/2021 12:30 | En línia | |
5 | 02/02/2021 09:30 | 02/02/2021 12:30 | En línia |
Perfil professional destinataris
PAS de la Universitat de València
Professorat UV
- Salas Vallina, Andres
- PDI-Titular d'Universitat
- Director/a Titulacio Master Oficial
- Cap de Seccio-Servei
- Cap Iniciatives del Pla Estrategic
Estructura UV organitzadora
Objectius formatius
- Millorar el coneixement de l’alumne sobre el temps com a recurs, les seues peculiars característiques i la seua valoració.
- Introduir els conceptes de missió, rols i principis, com a part d’un tot
- Proporcionar les eines necessàries per a realitzar una planificació adequada seguint cadascuna de les seues fases.
- Conèixer i aplicar criteris per a establir prioritats en la realització d’activitats.
- Formalitzar un programa d'activitats setmanal.
Continguts
Bloque temàtic 1. Nocions bàsiques sobre la gestió del temps
- La mal anomenada gestió del temps i els seus beneficis.
- Característiques del temps.
- Valor econòmic del temps.
- Les lleis sobre el temps.
- Quan i per què perdem el temps?
- Factors que estan en l’origen de la pèrdua de temps.
Bloque temàtic 2. La missió i els objectius
- Qüestió de brúixola no de rellotge.
- La missió, els rols i els principis.
- Els objectius.
Bloque temàtic 3. La planificació d’activitats en el temps
- Distinció entre planificació i programació.
- Fonaments de la planificació d’activitats.
- Fases de la planificació.
- La importància d’assumir i complir compromisos amb nosaltres mateixos.
Bloque temàtic 4. Assignar prioritats
- Urgent vs. important.
- La matriu urgència/importància com a eina per a una gestió del temps adequada.
- Recomanacions a l'hora d'assignar prioritats.
Bloque temàtic 5. La programació setmanal
- La setmana com a horitzó temporal a hora de programar activitats.
- Definisca els seus objectius setmanals.
- Formalitze el seu programa setmanal d'activitats.
- Recomanacions a l'hora d'elaborar el seu programa setmanal.
Competències que es desenvoluparan
- Ser capaç de definir la seua declaració de missió i definir els rols fonamentals que donen sentit a la seua vida.
- Ser capaç de fixar una sèrie d'objectius fonamentals, instrumentals i complementaris, coherents amb la seua declaració de missió.
- Saber com desglossar els seus objectius en la sèrie d’activitats necessàries per a la seua consecució.
- Saber establir prioritats entre les activitats que ha d’afrontar sobre la base de la seua importància relativa.
- Ser capaç de fixar metes setmanals coherents amb la seua declaració de missió i els seus objectius fonamentals a llarg termini, tenint en compte els rols que importen en la seua vida.
- Saber programar les activitats necessàries per a aconseguir aquesta meta, prioritzant-les en funció de la seua importància, i ordenant-les de manera que augmente la seua eficiència.
- Ser capaç d'adaptar aquesta programació als canvis, als imprevistos, noves exigències i oportunitats, sense "descavalcar-la", ni perdre el rumb cap als objectius.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat
Es valorarà la participació activa a l'aula.
Assistència, com a mínim, al 85% de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per la tutora o el tutor o per la professora o professor.
Darrera modificació
21/09/2021