
Des del dilluns 3 fins al dijous 6 de novembre ha estat al vestíbul de la Facultat l'exposició que porta per títol "Costures invisibles: l'impacte de la moda ràpida" que té com a objectiu sensibilitzar la comunitat universitària sobre les implicacions ambientals i socials del consum de moda.
En la societat consumista en què vivim se'ns incita al reemplaçament constant de peces de vestir, encara que encara estiguen en bon estat. En la majoria dels casos, la ciutadania no és conscient dels impactes ambientals derivats del consum del que s'ha anomenat moda ràpida. El concepte de moda ràpida o “fast fashion” es refereix a un fenomen de producció i consum massiu que s'incrementa a la mateixa velocitat a què van canviant les tendències. En aquest model de consumir la moda s'adquireix roba de tendències actuals però a baix cost. Les marques que ofereixen aquest tipus d'articles no només canvien els seus productes amb freqüència, sinó que, a més, per maximitzar beneficis, duen a terme una política de deslocalització fabricant-los a països en desenvolupament, pagant als treballadors salaris molt baixos i fins i tot, sacrificant les condicions de seguretat en què realitzen les seues activitats.
L'exposició està composta per tretze pòsters elaborats per l'alumnat de l'assignatura Interpretació i Educació Ambiental del Grau en Ciències Ambientals i és una activitat que s'emmarca en el projecte d'innovació educativa Aprenentatge-Servei per a la conscienciació i l'acció davant de la moda ràpida (PIEE-3901555) en què participen Maria Calero, Olga Mayoral, Raquel Rivas i Ignacio García, docents del Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials. L'alumnat que ha elaborat els pòsters va fer una visita guiada a l'alumnat del Màster de Professorat en Educació Secundària (especialitat Biologia-Geologia) el dimecres 5 de novembre. Aquesta experiència compartida permetrà que el futur professorat de secundària col·labore en l'avaluació i les propostes de millora d'una iniciativa que pot tinre una gran rellevància en centres educatius d'educació secundària.







