Les eixides de camp contribueixen a l'educació dels estudiants de Geografia i Medi Ambient, per la qual cosa formen part de quasi totes les assignatures del grau, sent una metodologia docent molt ben valorada tant per estudiants. Per tal de millorar l'experiència i l'aprenentatge de l'alumnat en les eixides de camp, durant el curs 2018-19 s'han proposat una sèrie de línies estratègiques comunes en les assignatures de Geografia Humana que cada professor ha pogut adaptar a la seva assignatura, incorporant una sèrie de fonaments didàctics que faciliten que l'estudiant pugui connectar amb la realitat social, però també natural del seu entorn.
Objectius:
1. Incorporar a l'alumne com a part del procés vinculat a l'eixida de camp, facilitant la seva participació i fomentant la seva capacitat d'innovació
2. Connectar les eixides de camp amb els objectius generals del grau i particulars de cada assignatura
3. Facilitar que l'estudiant pugui identificar i interpretar els elements relacionats amb la Geografia Humana que es coneixen i visiten a l'eixida de camp, i sigui conscient que aquest tipus de treballs no estan únicament vinculats a l'àmbit de la Geografia Física, sinó que resulten de gran interès per comprendre els processos socials i econòmics que es donen en els territoris
4. Millorar la motivació de l'alumne en l'assignatura i en el grau
5. Desenvolupar habilitats pràctiques, relacionades amb els instruments de la Geografia, com la cartografia i / o l'estadística
6. Valorar els nous sabers i habilitats relacionats amb el llenguatge audiovisual, que pot servir per revaloritzar els coneixements geogràfics en facilitar la seva difusió a la societat
7. Fomentar el pensament crític enfront de problemes socials, polítics i econòmics amb clar reflex (impacte) sobre el territori.
Depenent del curs en què es troben els i les estudiants, el seu coneixement sobre les tècniques, metodologies i, també, teories geogràfiques seran diferents. En aquest sentit, cada professor / a ajustar els objectius de l'eixida de camp al curs en què es troba l'assignatura. Cal intentar que l'eixida de camp sigui més que una simple excursió, i es converteixi en un element important per a la formació dels futurs geògrafs. Per a això, tant el treball previ com el posterior a l'eixida, són importants.
Com a part d'aquest projecte d'Innovació Educativa, finançat pel Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius de la UVEG, durant el curs 2018-2019 els estudiants de les assignatures de l'àrea de Geografia Humana han realitzat diversos treballs relacionats amb les eixides de camp i participat en un concurs que pretén posar en valor el seu treball i esforç.
Els guanyadors en la primera convocatòria (Gener del 2019) es poden consultar a continuació:
- AL.LEGACIONS DE L' ASSOCIACIÓ ECOLOGISTA SALVEM EL CONJUNT HISTÒRIC DE MOYA.
- INVENTARI TURÍSTIC DE YÁTOVA. PROPOSTES D'ACTUACIÓ.
- AEROPORT DE CASTELLÓ I PATRIMONI HISTÒRIC INDUSTRIAL DEL PORT DE SAGUNT.
- Espais Rurals - Zarra
Els guanyadors en la segona convocatòria (maig del 2019) es poden consultar a continuació:
-
La gestión y aprovechamiento del agua en la provincia de Almería
-
IMPACTO DEL TRANSPORTE MARÍTIMO: EL CASO DEL PUERTO DE VALENCIA