Logo de la Universitat de València Logo Càtedra d'Empresa Familiar Logo del portal

2ª SESSIÓ DEL CURS D'EMPLEABILITAT: ENTENDRE L'EMPRESA I LES SEUES EXPECTATIVES

  • 6 d’abril de 2022
Image de la noticia

El 30 de març la Càtedra d'Empresa Familiar (CEFUV) promoguda per l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), l'Escola d'Empresaris (EDEM), l'Institut Valencià per a l'Estudi de l'Empresa Familiar (IVEFA), l'Institut de l'Empresa Familiar (IEF) i la Universitat de València (UV), i que compta amb el patrocini de CaixaBank i Broseta, ha celebrat la segona sessió "Entendre l'empresa familiar i les seues expectatives" del curs d'Ocupabilitat i Desenvolupament Professional en l'Empresa Familiar.

Aquesta segona sessió s'ha dividit en dues parts, la primera d'elles "La perspectiva de l'ocupador" impartida per la responsable de persones i comunicació interna de Grefusa Victoria Casañ de 10.00 a 11:30h; i la segona part “Avaluació de l'ocupabilitat i proposta d'itineraris personalitzats" impartida per les professores de la Facultat de Psicologia Pilar González i Lucia Llinares de 12.00 a 13:30h.

Classe 6 d'abril 10.00

Victoria Casañ va començar la sessió amb una xicoteta introducció sobre ella i el que havia estat fent. Va treballar 7 anys en Deloitte en l'àrea de human capital, és llicenciada en psicologia i actualment porta 8 anys treballant en Grefusa com a responsable de persones i comunicació interna.

Després de la xicoteta introducció, Victoria va voler preguntar als alumnes que pensen sobre Grefusa per a conéixer l'opinió dels alumnes sobre l'empresa i respondre qualsevol qüestió sobre ella, alguns comenten que no sabien que es tractava d'una empresa familiar. A continuació, es van crear grups de treball per a respondre a diferents preguntes que Victoria els anava plantejant en les que es va incidir especialment en l'opinió dels alumnes a prop de les empreses familiars i com s'imaginen que és treballar en una d'elles.

Durant la sessió, Victoria va voler mostrar quina és la seua experiència en Grefusa per a mostrar com se sent en treballar en una empresa familiar. Victoria va contar que li genera un vincle major per la forma en la qual es comunica i treballa en l'empresa familiar en la qual els vincles són més pròxims. A més, es va parlar de les aliances estratègiques que va realitzar Grefusa, començant sinergies europees amb empreses com Frutorra (Portugal) e Intersnack (Alemanya). També es va parlar dels valors de Grefusa, els quals són:

  1. Som un
  2. Som pròxim
  3. Gaudim amb el que fem
  4. Donem la cara
  5. Ens atrevim
  6. Aspirem a ser els millors
  7. Deixem empremta positiva

Finalment, Victoria va parlar sobre les competències que es tenen en compte en una entrevista de treball entre les quals destaca la capacitat d'adaptació. A més, va mostrar un currículum per a donar ajudes de com fer-lo més atractiu, com és la fase del procés de selecció i quina és la manera de superar-les.

Classe 6 d'abril 12.00

Les professores de psicologia Pilar González i Lucía Llinares van començar la sessió de mentoring “Avaluació de l'ocupabilitat i proposta d'itineraris personalitzats” parlant sobre les fortaleses de l'empresa familiar en el qual les divideix en compromís, comunicació, rapidesa en la presa de decisions, capital social, flexibilitat, visibilitat a llarg termini, cultura estable.

Després d'això Pilar va parlar sobre les febleses de l'empresa familiar en les quals destaque la rigidesa, conflictes emocionals, problemes de finançament, successió, confusió patrimoni família/empresa i lideratge i legitimitat.

Per a finalitzar la sessió, es va realitzar una activitat sobre un cas pràctic perquè els alumnes treballaren, sobre una empresa en el qual els grups havien de resoldre 4 qüestions. Els grups van exposar un PowerPoint exposant aquestes qüestions i oferint solucions.

En la sessió de la setmana que ve, dia 13 d'abril comptarem amb la presència de César Pardo (Logopost), i Pilar González, professora en la Facultat de Psicologia.