El 30 de març la Càtedra d'Empresa Familiar (CEFUV) promoguda per l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), l'Escola d'Empresaris (EDEM), l'Institut Valencià per a l'Estudi de l'Empresa Familiar (IVEFA), l'Institut de l'Empresa Familiar (IEF) i la Universitat de València (UV), i que compta amb el patrocini de CaixaBank i Broseta, ha celebrat la segona sessió "Entendre l'empresa familiar i les seues expectatives" del curs d'Ocupabilitat i Desenvolupament Professional en l'Empresa Familiar.
Aquesta segona sessió s'ha dividit en dues parts, la primera d'elles "La perspectiva de l'ocupador" impartida per la responsable de persones i comunicació interna de Grefusa Victoria Casañ de 10.00 a 11:30h; i la segona part “Avaluació de l'ocupabilitat i proposta d'itineraris personalitzats" impartida per les professores de la Facultat de Psicologia Pilar González i Lucia Llinares de 12.00 a 13:30h.
Classe 6 d'abril 10.00
Victoria Casañ va començar la sessió amb una xicoteta introducció sobre ella i el que havia estat fent. Va treballar 7 anys en Deloitte en l'àrea de human capital, és llicenciada en psicologia i actualment porta 8 anys treballant en Grefusa com a responsable de persones i comunicació interna.
Després de la xicoteta introducció, Victoria va voler preguntar als alumnes que pensen sobre Grefusa per a conéixer l'opinió dels alumnes sobre l'empresa i respondre qualsevol qüestió sobre ella, alguns comenten que no sabien que es tractava d'una empresa familiar. A continuació, es van crear grups de treball per a respondre a diferents preguntes que Victoria els anava plantejant en les que es va incidir especialment en l'opinió dels alumnes a prop de les empreses familiars i com s'imaginen que és treballar en una d'elles.
Durant la sessió, Victoria va voler mostrar quina és la seua experiència en Grefusa per a mostrar com se sent en treballar en una empresa familiar. Victoria va contar que li genera un vincle major per la forma en la qual es comunica i treballa en l'empresa familiar en la qual els vincles són més pròxims. A més, es va parlar de les aliances estratègiques que va realitzar Grefusa, començant sinergies europees amb empreses com Frutorra (Portugal) e Intersnack (Alemanya). També es va parlar dels valors de Grefusa, els quals són:
- Som un
- Som pròxim
- Gaudim amb el que fem
- Donem la cara
- Ens atrevim
- Aspirem a ser els millors
- Deixem empremta positiva
Finalment, Victoria va parlar sobre les competències que es tenen en compte en una entrevista de treball entre les quals destaca la capacitat d'adaptació. A més, va mostrar un currículum per a donar ajudes de com fer-lo més atractiu, com és la fase del procés de selecció i quina és la manera de superar-les.
Classe 6 d'abril 12.00
Les professores de psicologia Pilar González i Lucía Llinares van començar la sessió de mentoring “Avaluació de l'ocupabilitat i proposta d'itineraris personalitzats” parlant sobre les fortaleses de l'empresa familiar en el qual les divideix en compromís, comunicació, rapidesa en la presa de decisions, capital social, flexibilitat, visibilitat a llarg termini, cultura estable.
Després d'això Pilar va parlar sobre les febleses de l'empresa familiar en les quals destaque la rigidesa, conflictes emocionals, problemes de finançament, successió, confusió patrimoni família/empresa i lideratge i legitimitat.
Per a finalitzar la sessió, es va realitzar una activitat sobre un cas pràctic perquè els alumnes treballaren, sobre una empresa en el qual els grups havien de resoldre 4 qüestions. Els grups van exposar un PowerPoint exposant aquestes qüestions i oferint solucions.
En la sessió de la setmana que ve, dia 13 d'abril comptarem amb la presència de César Pardo (Logopost), i Pilar González, professora en la Facultat de Psicologia.