Fundació GeneralUniversitat de ValènciaÀrea d'Activitats Musicals Logo del portal

Estudia direcció d'orquestra en el Conservatori Superior de Música “Joaquín Rodrigo” de València i amplia la seua formació musical en la Haute École de Musique de Ginebra. Entre els seus mestres es troben Manuel Galduf, Eduardo Cifre, Cristóbal Soler, Leonardo García Alarcón, Celso Antunes, etc. Al mateix temps ha assistit a cursos i classes magistrals que han impartit directors de la talla de Simon Rattle, Jorma Panula, Marek Janovski o Riccardo Muti.

Ha treballat com a director assistent de la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana (JOGV) i  de la Jove Orquestra Nacional d'Espanya (JONDE), i ha dirigit diverses orquestres nacionals i internacionals com l'Orquestra de València (OV), la Jove Orquestra i Cor de Centreamèrica (JOCCA), la Palestine Youth Orchestra (PYO), l'Orquestra Simfònica del Teatre Chapí de Villena, l'Orquestra Simfònica d'Albacete (OSA), l’Orchestre Symphonique HEM de Genève, etc.

Ha sigut director musical i artístic de la Orquestra Filharmònica de la Universitat de València (OFUV), en una primera etapa, entre 2011 i 2018, amb la qual ha fet un treball ingent de consolidació i ampliació del repertori orquestral en tots els seus gèneres. Apassionat de l'ensenyament, així mateix, en aquesta institució ha impartit diversos cursos de direcció musical amb l'objectiu de formar a joves directors en aquesta complexa disciplina.

En l'àmbit líric, ha dirigit noves produccions en el Teatre Chapí de Villena i ha participat com a assistent de la direcció musical en diferents muntatges del Teatre de la Zarzuela de Madrid, com El gato montés de Manuel Penella. A més, ha col·laborat amb el Centre de Perfeccionament del Palau de les Arts de València i la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana (JOGV) com a director musical interpretant una selecció de les òperes de Mozart Die Zauberflöte, Don Giovanni, Le nozze di Figaro i Così fan tutte.

També ha realitzat una intensa incursió en el terreny del ballet i la dansa dirigint noves propostes de ballets clàssics, com El trencanous de Txaikovski, o de ballets contemporanis com La consagració de la primavera de Stravinski, Les biches de Poulenc, Parade de Satie o Appalachian Spring de Copland. Recentment ha col·laborat amb Clotide Vayer i el Teatre Sant Carlo de Nàpols en la direcció musical dels ballets Concerto de Kenneth MacMillan i Thème et variations de George Balanchine.

En l'actualitat pertany al cos de professorat de música i arts escèniques, en situació d'excedència, i inicia un nou període al capdavant la Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, al mateix temps que col·labora amb diverses agrupacions musicals nacionals i internacionals.