
ELS CLUBS DE LECTURA ALUMNIUV SÓN GRUPS TANCATS I QUE PRECISEN D'INSCRIPCIÓ PRÈVIA.
Dia: 11 Desembre / 18:00 a 19:00 h
Lloc: Sala Gonzalo Montiel - Centre Cultural La Nau (Universitat, 2)
Adreçat a AlumniUV Premium
Inscripció gratuïta: https://go.uv.es/ILD8rhM
TOTS ELS NOMS D’HELENA (2022)
Una novel·la captivadora plena d'emocions, personatges inoblidables, episodis de la història mítica, escenaris clàssics i molta èpica.
L'Eva, una actriu intensament entregada a la seva feina, interpreta el paper de la seva vida, un personatge que la captiva tant com la intimida: Helena de Troia. Però sembla que Helena i el seu fat s'han apoderat de la pel·lícula i durant el rodatge tot són dificultats.
Els actors i els tècnics involucrats al film hauran d'afrontar fets terribles que els portaran al límit i els obligaran a qüestionar-se moltes coses.Quan tot sembla perdut, una trobada imprevista els durà a emprendre un viatge que els podria canviar la vida. Aquesta aventura, però, posarà a prova els vincles i les complicitats que han anat teixint arran dels problemes que han hagut d'afrontar plegats.
En aquesta apassionant novel·la, Maria de la Pau Janer revisita la Ilíada posant la mirada en les seves protagonistes femenines i reivindicant-les. Alhora, lliga aquest poema èpic amb l'època actual a través d'una història trepidant i emotiva plena de solidaritat i coratge.
Maria de la Pau Janer, nascuda a Palma de Mallorca, és professora de la Universitat de les Illes Balears, tasca que compagina amb les seves activitats televisives i com a escriptora. Ha escrit les novel·les Els ulls d’ahir, L’hora dels eclipsis (Premi de Narrativa Andròmina 1989), Màrmara (Premi Sant Joan 1993), Natura d’anguila (Premi Carlemany 1995 i Premi Prudenci Bertrana de votació popular al millor llibre de 1995), Orient, Occident. Dues històries d’amor (finalista del Premi Sant Jordi 1997), Lola (Premi Ramon Llull 1999) i Ets la meva vida, ets la meva mort (2001), entre altres.