Logo de la Universitat de València Logo Mavi Mestre, candidata a rectora 2022 Logo del portal

07Continuar desenvolupant polítiques per a consolidar el progrés professional del PAS. El desenvolupament de la carrera professional del PAS requereix el disseny d'un pla de carrera, així com oferir eines que els permeten millorar les seues condicions i donar resposta a les necessitats de la Universitat. Impulsarem la promoció interna potenciant tant la carrera vertical com l’horitzontal, i donarem suport a l'estabilització d'interins i la consolidació de l'ocupació temporal en fixa. Quan les condicions normatives i econòmiques ho permeten, s’articularan procediments d’avaluació acompanyats d’un sistema d’incentius.

 

08Avançar professionalment millorant la formació i la qualificació. Confeccionarem un pla de formació del PAS, mitjançant un mecanisme participatiu per a detectar necessitats formatives, que permetrà prioritzar l'especialització i l'adquisició d'habilitats que asseguren l'actualització professional i el desenvolupament de les competències per oferir a la comunitat universitària un servei de qualitat. Cal ampliar l'oferta de cursos per al desenvolupament de competències essencials com l'aprenentatge d'idiomes o la gestió electrònica. Invertirem en la formació directiva i d’alta gestió, i potenciarem els programes de mobilitat del PAS, tant nacional com internacional, amb estades curtes en serveis d’altres universitats.

 

09Facilitar i millorar el model de teletreball. La implantació del teletreball es una oportunitat per modernitzar l’administració universitària, millorar els processos administratius i l'organització del treball. L’avanç en la gestió electrònica en la nostra universitat i l’aposta pel desenvolupament del teletreball permetran obtindre millors capacitats digitals al PAS, a més de facilitar la conciliació de la vida personal, laboral i familiar, així com garantir un servei públic de qualitat.

 

10Enfortir l’organització i l’estructura de gestió. Revisarem l'organització de les estructures actuals per avançar en un model de gestió d'alta qualitat, orientat a l'usuari, donant entrada en l’estructura a nous perfils professionals que faciliten afrontar els nous reptes de la gestió. Amb aquesta finalitat s’efectuarà una revisió en profunditat del catàleg de funcions dels llocs de treball. Promourem la creació de noves unitats més funcionals, per tal de simplificar i millorar el treball administratiu i respondre al desenvolupament de les noves tecnologies, al temps que reforçarem els serveis i unitats que donen suport a la comunitat universitària, a la docència, la investigació i la cultura.

 

11Mantenir la participació, el diàleg i el consens en les decisions. Continuarem impulsant el funcionament de la Mesa Negociadora com a canal de participació dels representants del PAS en els processos de gestió i les decisions que afecten al col·lectiu, fomentant el diàleg i la cerca de consensos.

 

12Millorar les condicions laborals. Ampliarem els estudis de càrregues de treball de les estructures de gestió, analitzarem les dificultats i necessitats de formació per a l'exercici dels llocs de treball i millorarem els espais de treball amb les reorganitzacions que se’n deriven. En la mesura que el marc normatiu legal i les disponibilitats econòmiques ho permeten, s’introduirà progressivament una paga del complement compensatori del complement específic al mes de març. Impulsarem la creació dels Premis Anuals de reconeixement de l'activitat de gestió realitzada pel PAS, com a fórmula de difusió de les activitats, èxits i tasques de bones pràctiques de gestió entre la comunitat universitària.